Hallo, zit met een probleem. Vorige week ging van mijn FRV de dynamo kapot, de diodebrug doorgebrand. Omgeruild voor een gereviseerde en verder weer perfect zou je denken. Vandaag ineens ging mijn acculampje branden. Wat doorgemeten en kwam tot ontdekking de dynamo is goed, 14.3 volt bij draaiende motor. Nu het probleem, verlichting aan, acculampje uit. Verlichting uit, acculampje gaat aan.
Iemand een idee waar ik het probleem zou kunnen zoeken ???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je zegt dat de dynamo 14,3 volt levert bij draaiende motor. Is dat bij stationar toerental of bij een verhoogd toerental?
En als het lampje aan gaat? Is dat bij stationair of tijdens het rijden?
Als je stationair gemeten hebt, wat levert de dynamo dan bij 2000 of 3000 toeren?
het blijft zo rond de 14.3 volt, ook bij 2000 en 3000 toeren.
Ook met lampen aan, cc .
10 jaar
Als ik hem onbelast meet 12.7 volt, contact aan 12.2 volt en stationair zo rond de 14.3 (dynamo), 14.22 (accu).
wanneer ik ga rijden met verlichting uit gaat de dynamolampje aan. Rijd ik met verlichting aan d.lampje blijft uit.
10 jaar
Orginele verlichting?
10 jaar
Wat bedoel je, de lampen in de verlichting ????
Ik heb ooit twee koplampjes h4 en rechtsachter de knipperlicht vervangen.
Deze lampen komen van automatrialenzaak.
10 jaar
Ben bij de dealer geweest uit laten lezen, niks gevonden.
Het gekke is, als je rijdt zonder verlichting gaat het dynamolampje aan en ook weer uit.
Schakel je de verlichting in blijft het lampje uit.
Lampje brand, de motor draait stationair, zonder verlichting en als de ven aanslaat gaat lampje ook uit.
Bij de oude dynamo was trouwens de diodebrug doorgebrand.
10 jaar
Zal niet de eerste keer zijn dat een gereviseerde dynamo toch niet helemaal goed blijkt te zijn.
andere dynamo gekregen van hun probleem blijft.
10 jaar
Beste Ron,
Heb in mijn accord 2.2ctdi hetzelfde, maar rij er al 2 jaar mee rond.
Heeft te maken met ELD (electronic load detection) klein sensor/spoeltje onderin je zekeringkast, die niet lekker meer werkt.
Heb het lekker laten zitten want vrij prijzig om te laten repareren en kan geen kwaad.
10 jaar
Beste Apj,
Bedankt voor je schrijven.
De frv gaat a.s. donderdag naar de dealer, zal het direct vermelden.
10 jaar
Ben net gebeld door de dealer, was inderdaad de eld stuureenheid. Er moest wat punten opnieuw gesoldeerd worden en nu is het goed.
bedankt Apj voor je info.
10 jaar
Weer wat geleerd. Op de benzine-modellen wordt er een foutcode gezet op de ELD (emissie gerelateerd), blijkbaar op de diesels niet.
10 jaar
Mooi dat het weer voor elkaar is Ron.
Zal die van mij ook eens loshalen en alles door solderen.....maar ik er nu weer wat meer op let heb ik mijn accu/dynamo lampje niet meer zien branden.
10 jaar
[quote=ApJ]Mooi dat het weer voor elkaar is Ron.
Zal die van mij ook eens loshalen en alles door solderen.....maar ik er nu weer wat meer op let heb ik mijn accu/dynamo lampje niet meer zien branden.[/quote]
Zijn de massa punten die opnieuw gesoldeerd zijn .
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda FR-V of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar