close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Honda Insight: Insight Versnellingsbak probleem

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3 Hybride

Hallo,

Ik heb Honda Insight van 2009.
Inmiddels 120 000 km op teller. geen garantie meer op auto.
Op 96000km begon mijn auto te stotteren en all na paar dagen in D drive op snelweg als ik geef gas om versnellen begon die te rommelen onder motorkap , en ging oranje motor management lamp te branden , en kon niet meer optrekken.
Ben bij Honda garage geweest om storingen uitlezen uit motor en versnellingsbak en konden ze niks vinden alles was O.K.
Maar problemen kwamen steeds vaker en in laatste tijd is niet mogelijk in D stand rijden alleen in S of schakelen met flippers ( in deze stand heb ik geen enkele last ...rijdt perfect )
laatste keer ging ik weer bij Honda garage en Honda Tuning specialist om te chekken en krijg ik antwoord " BAK KAPOT " moet nieuwe erin.
Grap van tussen €3000 en €6000 ( 2e hands of nieuw ) .

Heeft iemand een tip ... ?

Geplaatst door

edo1972 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Melden dat het probleem zich al openbaarde voor einde garantieperiode, eventuele rekeningen overleggen als bewijs of een uitdraai van de dealer en 100% coulance aanvragen. Het mag niet zo zijn dat als een probleem niet gevonden word binnen de garantieperiode omdat men of onbekwaam is of niet durfde te vervangen ivm de hoge kosten en geen 100% zekerheid had en dan net buiten de garantie de klant voor ALLE kosten op te laten draaien.

Dat gaat er bij mij niet in en als ze dan blijven weigeren eventueel gaan dreigen met bovag geschillencommissie of stichting ombudsman of een rechtsbijstandverzekering, je gaat het geheid winnen als de auto bij een honda dealer in onderhoud is geweest en je kunt bewijzen dat je voor het zelfde euvel al 1 of meerdere malen een dealer bezocht hebt binnen de garantieperiode.

Succes

jeroen5305 0

13 jaar

Zit gas in dus garantie is uitgesloten.
Sterkte

paulmichiel 0
badge

13 jaar

Helaas zo werkt het niet paulmichiel, dat er uitzonderingen worden gemaakt op door lpg hoger belaste of sneller slijtende delen kan ik me indenken maar problemen waar lpg niet de veroorzaker van is vallen onder de normale garantie en coulance regelingen zeker als de lpg door een honda dealer gemonteerd of in opdracht van de dealer elders is gemonteerd.

jeroen5305 0

13 jaar

Honda CVT bakken gaan alleen maar stuk als de cvt vloeistof niet op juiste intervallen zijn vervangen en dat is echt essentieel !
bij deze insight had het al 3x ververst moeten worden 40.000 / 80.000 / 120.000

Ben wel is benieuwd van Edo1972 of de complete onderhoudshistorie van deze insight er bij zit en of het aantoonbaar is dat cvt olie bij DEALER vervangen is .

Hondapro 0
badge

13 jaar

Lampje brandt betekent foutcode, dus misschien die nog eens opvragen bij de dealer? Bij de Civic Hybrid wil de snelheidssensor wel defect gaan, met bijbehorende CVT problemen. Olie hoeft niet bij de dealer vervangen te zijn, maar er moet wel aantoonbaar Honda CVT-olie gebruikt zijn, en met juiste interval. Coulance is tussen kopende en verkopende partij, dus terug naar verkopende dealer. Wie eist die bewijst, dus het is aan de eigenaar te bewijzen dat het inbouwen van LPG niet van invloed is geweest op dit defect. En dan sluit ik mij graag aan bij paulmichel: sterkte.

Pivavar 80

13 jaar

"Olie hoeft niet bij de dealer vervangen te zijn, maar er moet wel aantoonbaar Honda CVT-olie gebruikt zijn, en met juiste interval"


Ondanks dat er "Honda CVT- olie" gebruikt is, dient deze OOK door de dealer te zijn ververst/ vervangen, als er aanspraak op garantie wordt gedaan.
Het verversen moet op deskundige wijze gebeuren, onderhoudsboekje invullen en dealerstempel.

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

Das war einmal, ik zeg BER en Monti.

Pivavar 80

13 jaar

@Pivavar

Staat duidelijk in dat die weer terug is geweest bij de dealer , neem aan dat een dealer wel een verschil kan maken tussen een storing in een sensor en dat de cvt bak overleden is .

idd klopt het van die snelheidsensoren op de bak komt nog wel een voor bij de civic hybrid , maar lijkt mij dat de dealer dit heeft uitgesloten

Wij hebben al meerdere cvt bakken vervangen die stuk zijn gegaan door het niet tijdig vervangen van de cvt olie , en dan kan je als eigenaar op je kop gaan staan maar garantie / coulance kan je vergeten .

Hondapro 0
badge

13 jaar

Dag allemaal,
Bedankt voor jullie bericht.
Gister heb ik de versnellingsbak vervangen maar het probleem is niet opgelost. Aan de snelheidsensor ligt het ook niet.... In de D stand blijft ie rommelen...
De Honda dealer weet het ook niet...
Ik heb nu geen idee waar ik moet zoeken.

Groet,
Edo

edo1972 0

13 jaar

Heb je de cvt bak zelf vervangen of de dealer ???
gebruikte of nieuw ?
en wat bedoel je met in de d stand blijft die rommelen , leg eens duidelijker uit
zaten er nog fout codes in neem aan dat dealer dit nagezien heeft ?

Hondapro 0
badge

13 jaar

Hmm, da's niet zo mooi. Wij hebben eens een Jazz gehad met horten en stoten in alleen D bij rustig accelereren in lage toerentallen (tot 2200 rpm), met heel soms een foutmelding op de krukas-positiesensor. In S en manueel geen centje pijn en hoe warmer de bak, hoe slechter de auto reed. Zijn eerst ook met de bak bezig geweest, maar bleek een defecte bougie te zijn die voor een hoogspanningspiek in het electrisch systeem zorgde, waardoor de ECM niet juist reageerde. Insight heeft zelfde motor met dubbele ontsteking, misschien de moeite waard? Bougies moeten toch vervangen worden bij 120.000 km.

Pivavar 80

13 jaar

Misschien is wat heel anders
zijn de kleppen ooit wel eens gesteld ??? aangezien op gas deze vrij vlot gaan dicht staan
deze week hadden we een civic hybrid met 60.000 km op lpg stond compleet dicht jaja ook met flashlube
stel dat de motor geen goede vulling meer krijgt kan een cvt bak (mogelijk) raar gaan doen.

ps je mag hem ook bij ons brengen , lijkt me wel weer een uitdaging !

Hondapro 0
badge

13 jaar

Nou al verdere ontwikkelingen ?

Hondapro 0
badge

13 jaar

beetje jammer dat topic opener niet meer reageert of het nu al opgelost is
we zijn nu al weer 12 dagen verder na het laatste bericht

Hondapro 0
badge

13 jaar

Hallo allemaal,
Bedankt voor alle reacties , en sorry voor deze late reacties.
Ik ben net terug van vakantie.
Wat betreft mijn Honda…. “ die is dag voor vakantie gemaakt “
Ben bij auto garage XXXXX in Almere geweest en die heeft hem nu gefikst.
Hoe ze dat hebben gedaan weet ik niet, want dat willen ze niet vertellen. Slim van ze :)
Wat ik weet is : dat ze versnelling bak ( Ik heb een 2e hands met 4000km “ uit schade Insight gekocht ) en de motor moesten eruit halen. DAt heb ik gehoord van mensen die hebben dat gezien. Ik moest zelf werken die dag.
Maar Ik ben erg blij dat die alweer in zijn D kan rijden.
Ik heb in 5 weken rond 6000km me gereden en geen enkele probleem gehad.

Nogmaals bedankt,

P.S.
Als ik wat meer weet dan schrijf ik jullie wel.

edo1972 0

13 jaar

Probleem opgelost, bedankt voor de feedback

Hans4040 1285
badge vip badge

13 jaar

Ik vind dit allemaal maar een beetje een warrig verhaal
eerst geef je aan dat je zelf de cvt bak hebt vervangen en dat een Honda dealer er niet uit komt
en nu zit er weer een andere cvt bak op en de garage wil niet zeggen hoe ze het opgelost hebben ...

Beetje apart

Maar ieder geval suc6 met de insight !

Hondapro 0
badge

13 jaar

Nou, flink doorwerken kunnen ze wel, in een dag motor en bak eruit, en weer terug. Wazig met een heel grote W.

Pivavar 80

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Insight of stel zelf een nieuwe vraag.