close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Honda Legend: koelvloeistof kookt in de radiateur

Bouwjaar: 1988

wie weet wat dit is mijn expantievat komt onder teveel druk te staan waardoor deze scheurt en de koelvloeistof laat koken in de radiateur de thermostaat gaat open wie weet raad

Geplaatst door

dupl-u-6144-5dd14a0397e75+lampie (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dop is vernieuwd,thermostaat is vervangen
geen lekkage,kachel word warm geen drap bij de olie

let op dit is een v6 motor 2.5i
als de auto warm is en je zet hem uit dan borrelt het
bij ontluchten komt er geen koelvloeistof uit maar alleen lucht

dit is voor eem ieder een raadsel

wie weet het antwoord op dit probleem

Kachel wordt warm dus wel circulatie. Laat even met een 'snuffelaar' testen op uitlaatgassen in het koelsysteem. Indien ja dan heb je een lekke kop of koppakking. Rijdt hij op LPG? Dan kan ook de verdamper lekken. echter gezien de hoge drukopbouw gok ik op de kop (pakking).

sterkte met sleutelen (heb je wel nodig, je komt nergens bij)

paulmichiel 0
badge

19 jaar

hallo
helaas de koppakking is al vervangen en dat blijkt niet het probleem te zijn

daarom begrijpen we het niet het systeem zit niet verstopt raar gebeuren en dus voor als nog een raadsel
de auto rijdt op euro 95

nee een standaard radiateur zonder bakken deze loopt gewoon door
hebben we ook al onder druk gezet hetgeen niets heeft op gelevert

hee lui
het probleem is op gelost was een storing in de computerdie was van slag en gaf te laat wat er moest gebeuren

???? Leg eens uit???? Ik ben benieuwd wat de computer met drukopbouw in het koelsysteem te maken heeft.....

paulmichiel 0
badge

18 jaar

de computer van de honda legend stuurt de thermokoppeling aan waardoor het systeem opdracht krijgt tot koeling ervan als die opdracht niet door komt dan blijft het systeem"gesloten"waardoor er een overdruk plaats vind van het expantievat waardoor deze gaat scheuren

ik hoop dat er meer mensen hier iets aan hebben mochten er mensen zijn die het niet begrijpen moeten ze me maar even mailen

Dus een computergestuurde thermostaat? Leuk systeem al zie ik zo geen voordelen. Je zoekt je een breuk als het niet goed is -:))

Idd mooi dat het opgelost is.

paulmichiel 0
badge

18 jaar

dat is waar maar het rijdt heerlijk

het voordeel is dat als het goed is het aan gegeven word op[ je dashbord hetgeen dus niet is gebeurt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Legend of stel zelf een nieuwe vraag.