Laatst reden we op de autostrade toen plots het lampje van de motor begint te branden (gele lampje)
toen we na de autostrade de versnelling in neutraal zetten ging hij bijna stilvallen. Het toeren tal was de rest van de rit veel te laag in neutraal. Iemand zei me dat het wellicht de lambda sonde is. Iemand ervaring mee. Na het los en aankoppelen van de batterij brandt het lampje niet meer. Heb de gasklep onder de luchtfilter gereinigd en het is beter nu, zou het opgelost zijn?
dank voor antw
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Opgelost? Waarschijnlijk niet. Maar de opgeslagen foutcode zal nu wel weg zijn.
Als het lampje weer aan gaat de auto laten uitlezen door de dealer, dat scheelt een hoop gezoek en gegis.
Wanneer de batterij wordt losgekoppeld blijft de foutcode in de ECU zitten.
13 jaar
Zeker weten? Je zegt zelf dat het gele lampje nu uit is.
Maar als je gelijk hebt kun je meteen naar de dealer om te laten uitlezen.
Ik zal hem laten uitlezen. Maar ik vind het vreemd dat het lampje niet opnieuw brandt als het probleem niet opgelost is...
13 jaar
Misschien heeft de motor-computer de fout nog niet herkend omdat deze in een specifieke situatie voorkomt.
Jij hebt een facelift model,die heeft 2 lambda's.
Waarschijnlijk heb je foutcode 65.
GR Rob
13 jaar
Oldford , je hebt gelijk, de foutcodce zat er niet meer in, ben verkeerd ingelicht, blijkbaar blijven de codes wel zitten in de nieuwe modellen wanneer je de batterij loskoppelt. Men heeft veralgemeent.
Wat kon het dan zijn, de lambdasonde, ergens een bundel draden onderaan de motor die contact maakt....
We gaan wel zien, als het opnieuw brandt uitlezen. Hopelijk zit er dan iets in want bij sommige andere merken zijn er ook storingen zonder foutcodes....
Ben dit echt niet geoon van een Honda. strange...
13 jaar
Het lampje is opnieuw gaan branden, het was code 45.1 brandstofmengel te rijk. Het kon vanalles zijn werd me verteld. Ze hebben dan een flesje reinigingsmiddel in bij de benzine gedaan......
iemand ervaring met "te rijk branstofmengsel"?
groeten
13 jaar
long feultrim en short feultrim uitlezen, controleren op valse lucht, lekkage in de uitlaat vooral tot aan de eerste lambda sonde
Het toerental bij warme motor flirt sinds de decemberkoude en strooizout toestanden vaker met de 1000-1050 rpm dan de normale 750-800 rpm... ook mee te maken?
groeten
13 jaar
Even terugkomen hierop: in de buurt van het gasklephuis zit een stelschroef, die was vuil (verstopt?). Heb die losgeschroefd, gereinigd en via de schroef het stationair geregeld. We zijn ondertussen 200 000 kilometers verder en heeft nooit meer voor een probleem gezorgd.
Mocht ik de dealer geloven dan moesten de kleppen geregeld moeten worden enz enz enz .... (zijn nog nooit geregeld trouwens, heb nu 370 000 km)
De oplossing is soms heel simpel, niet te ver zoeken, gelukkig kan je zelf kiezen wie je geloofd :-)
opgelost
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar