Sinds de aankoop van mijn Civic Coupe uit 1997 met een AG DGC G3 installatie heb ik het volgende probleem:
Dieselend geluid tussen de 2000 en 3000 tpm waarbij ook trillingen in het gaspedaal te voelen zijn. Ook reageert hij niet echt vlot op het gas.
Als ik de auto echter met koude motor op benzine start dan loopt hij wel heel soepel en stil zonder ratelende geluiden.
Zet ik de auto tijdens het rijden op LPG over op benzine dan doet hij dit weer wel. Dus dan doet hij het ook op benzine.
Bij de gasboer is hij al eens aan de computer gehangen maar geen rare dingen. Ook is hij toen gereset.
Wat heel vreemd is, hij heeft toen twee dagen goed gelopen en daarna kwam het weer terug...
Het dieselgeluid is ook niet altijd even heftig aanwezig en het lijkt bij warme motor (tijdje in de file) erger te zijn.
Motor verbruikt nauwelijks olie (0,2 liter op 10.000 km) en de klepspeling is na 10.000 km nog vaak goed (op een uitlaatklep na die ietsje bijgesteld moet worden).
Ik heb er nu 30.000 km mee gereden op deze manier en het went wel maar het hoort niet zo.
Dit lijkt me echt iets voor de echte specialist.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo
verdwijder je filter huis , haal de doseer gedeelte van de lpg eruitreinig hem met remmenreiniger en en doorblazen dat alle gaatjes weer goed open zijn, maak tegelijkertijd je gasklep huis ook schoon met remmenreiniger.
je zult merken dat je auto beter op je gaspedaal reageerd.
mvrg
volgens mij is de lager kapot in het ontstekingshuis!
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar