Na een klein jaartje probleemloos te hebben gereden kreeg ik enkele weken geleden een hele bak rotzooi over me af...
Het betreft een Honda Hrv 1.6 16V 4x4 van 2002.
2 jaar geleden, op 280000 km, ging de koppakking stuk. Distributieriem was een paar tanden versprongen, kleppen krom...
Dus 'nieuwe' motor erin gezet. Alles liep terug heel normaal, tot nu dus.
Op enkele dagen tijd haalde ie steeds moeilijker toeren, en snelheid. Ondertussen heeft de garage zo goed als alles gewisseld en getest, incl gasklep, lambdasondes, ... Alles werkt perfect, nergens foutmeldingen. Motor open gedaan en wat blijkt? Distributieriem 3 tanden versprongen, kleppen krom...
Daar gaan we weer..
Er was nog zo'n motor beschikbaar voor een prikje, dus deze eergisteren erin gelegd. Alles is aangesloten en hij start perfect, maar haalt geen toeren en valt uiteindelijk stil...
Zou het dan toch de ECU zijn?
Bij Honda willen ze dat niet horen, want 'die gaan niet kapot'...
Graag uw reactie en hulp....
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de uitlaat/katalysator gecontroleerd op verstopping?
In het kopje heb je het over benzinegeur. Is die er nog steeds na montage van de laatste motor?
Is er een 4-gas test gedaan?
@oldford
Ook na het plaatsen van de huidige nieuwe motor is er een benzinegeur bij starten, hij loopt ook maar even en daarna lijkt het alsof ie verzuipt.
Denk wel dat ze de uitlaat gecontroleerd hebben, en voor die 4-gas test ga ik even horen.
4 jaar
Ik heb een hondata ecu liggen, die ga ik seffes naar de garage brengen en hopelijk loopt ie dan wel.. Moet natuurlijk wel een standaartprogramma op gezet worden
4 jaar
Ondertussen...
Het probleem is nog steeds niet gevonden, terwijl zeer ervaren specialisten zich het hoofd breken. Alles inzake ECU, aansturing, sondes,... is getest en (meermaals gecontroleerd.
Hetgeen wat ie wel doet, als ie in elkaar staat, is starten en stationair draaien. Gas geven is stilvallen.
Voor eventjes een 2e hands autootje aangeschaft, kan de garage ''op hun gemak' verder werken aan de Honda.
4 jaar
Ondertussen...
Het probleem is nog steeds niet gevonden, terwijl zeer ervaren specialisten zich het hoofd breken. Alles inzake ECU, aansturing, sondes,... is getest en (meermaals gecontroleerd.
Hetgeen wat ie wel doet, als ie in elkaar staat, is starten en stationair draaien. Gas geven is stilvallen.
Voor eventjes een 2e hands autootje aangeschaft, kan de garage ''op hun gemak' verder werken aan de Honda.
4 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda HR-V of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar