Honda Civic 2deurs: Na stilvallen - niet meer te starten

Bouwjaar: 1997

De wagen is na 500 m rijden stigevallen en wil niet meer aanslaan.
Ontsteking is OK, brandstofpomp draait.
Module in de verdeler (delco) vervangen = zonder effect
Dubbelrelais vervangen = zonder effect
Heeft iets te maken met brandstof = start wel bij invoeren van brandstof in carburator
Wat kan dit zijn? Heeft er iemand raad?
ben radeloos

SVEN11225

Geplaatst door SVEN11225 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda Civic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden

Draaid de ontsteking wel misschien distributie riem gebroken.

Hans

SVEN11225 (0), 19 jaar geleden

Distributie is ok.
Iets benzine in de carburator en de motor start tot de benzine op is
Dank je Hans

Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden

Is het een monopoint injektie dan is de injektor kapot of deze word niet aangestuurd.
Is de bezine druk niet veel te laag.

Hans

SVEN11225 (0), 19 jaar geleden

beste Hans,
De injectie is gecontroleerd en ok, maar zoals de benzinedruk is laag.Ik heb geen idee hoeveel die moet bedragen.
Dank,

Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden

Sven,
hoe hoog de brandstof druk moet zijn weet ik niet precies,ik denk ergens tussen de 1,5 en 2 bar.

Hans

SVEN11225 (0), 19 jaar geleden

Hans,
alles is gecheckt, we hebben niets kunnen veranderen aan de toestand.De wagen hebben we noodgedwongen naar de Honda-garage moeten takelen.
Na uren zoeken hebben ze daar ook niets kunnen vinden.
Momenteel wacht men op de levering van een onderdeel (sturing van de veilighiedsschakelaar) dat de wagen imobiliseerd.
Hopend op een spoedige (dure) herstelling.
beste dank voor de goede raad

SVEN11225 (0), 19 jaar geleden

De wagen staat nog steeds geïmobiloseerd, met een motor die niet wil starten. Ook in de Honda-garage weet men geen raad.
Weet er nog iemand raad?
Beste dank

Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden

Sven,
De tank is toch niet per ongeluk gevuld met diesel.

Hans

coupe1846 (0), 19 jaar geleden

als het een monopoint-injectie is,kan het zijn dat je drukverdeler open blijft staan,zodat je brandstof direkt terug de tank in gaat.dit membraam zit net achter de injektor.als je de retourslang dichtknijpt,dan kan de brandstof via de injektor de carburateur in gespoten worden.

succes

SVEN11225 (0), 19 jaar geleden

Het probleem is opgelost.
Het bleek een stroomprobleem.
het probleem bleek niet eenvoudig:
De alternator en regelaar dienden vervangen te worden.
De imobilisator werkte niet goed en moest vervangen worden.
Ook de lambda-sonde bleek defect(heeft geen direkt gevolg op het starten)
Beste dank voor de aandacht.

Ferhat (0), 19 jaar geleden

Nu heb ik hetzelfde probleem, alleen rijd mijn auto op LPG-G3
Ik krijg de auto na een aantal malen lang proberen aan de praat op lpg. Maar op benzine doet hij helemaal niks meer.

Als ik tijdens het rijden overschakel op benzine kan ik gas geven wat ik wil, het heeft abslotuut geen zin.

HEELLUUPPPPP!!

SVEN11225 (0), 19 jaar geleden

Ferhat,
Dat is een inderdaad een probleem.
Waarschijnlijk heb je de berichten omtrent mijn probleem met de honda civic gelezen.
Enkele tips:
Normaal moet je bij het opzetten van het contact, de pomp horen(maakt een geluid).
Gebeurt dit niet dan is dat niet noodzakelijk de pomp, maar de immobiliser.
Deze zorgt ervoor dat je de auto niet start zonder de sleutel.
Nu heeft een honda (niet allemaal) een speciale rode sleutel.
Met deze sleutel alleen kan je dat probleem verhelpen, of je moet dat ding vervangen en dat is erg duur.
Bij aankoop van een 2E HANDS honda, ben je onwetend en vraag/krijg je die sleutel niet.Alleen bij problemen is deze noodzakelijk.
Het probleem dat je auto enkel start en rijdt op LPG is het gevolg van het feit dat de imobiliser de injectie blokkeert, maar die niet nodig heeft om op LPG te rijden.Bij het overschakelen op benzine is de injectie uitgeschakeld en krijgt de motor GEEN brandstof.
Je kan dit controleren door de luchtfilter te verwijderen en wat benzine in de carburator te gieten.De motor zal even tot leven komen.
Wij hebben voor onze panne een beroep moeten doen op een hondadealer, wat een dure grap is geworden.

Ferhat (0), 19 jaar geleden

Beste Sven,

Het is niet de immobiliser. Ik heb zowel de rode sleutel als de zwarte sleutel gebruikt. Geen enkel zin. Ik hoor de brandstofpomp dan weer wel dan weer niet. Heb nu een 2ehandse brandstofpomp gekocht bij van Dijne in Volkel. Hoop dat het probleem hiermee verholpen word. Zit alleen met 1 probleem.
MOET ik de tank er onderuit trekken om de bradstofpomp te vervangen?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.