close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Honda Civic 2000: Ontsteking vervangen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: D15Z8, Motorinhoud (cc): 1500, Vermogen (kw): 84

De auto start niet, probleem zou zijn de ontsteking (ANWB).
Hij vonkt ook niet.

Motor 1.5 VTEC-e 84kw/115pk D15Z8
Ontsteking 30100P1KE01 / 82DCC4 (met 2 connectoren)

Ontsteking vervangen door een gelijkwaardige van de sloop.
Geen oplossing, misschien defect geleverd.

Ontsteking besteld, gelijkwaardig model, volgens engelse bron hebben ze alle als basis de Hitachi DT9204.
Maar ook bij deze niet starten en geen vonk.

Ik heb hem een op een vervangen. Zo goed mogenlijk gelijkwaardig teruggeplaatst ivm timing.
Moet ik dan nog extra stappen doen, of ergens specifiek op letten?
De honda werkplaats manual geeft wel aan: "before you begin bring nr 1 piston to compression stroke TDC", zie bijlage.
Wat betekend dat... wat doe ik verkeerd of heb ik 2 niet werkende ontstekingen gehad?

.

Geplaatst door

IJA (65)

al 7 maanden lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is de massa van de motor in orde , op de kleppendeksel kan een aansluiting zitten met een m6 boutje , als de massa niet goed is vonkt hij ook niet .
Probeer eens een dtsrtkabel tussen motor en min klem accu.

kaleido 1 6565
badge vip badge

7 maanden

Dankjewel voor jouw reactie. Met een bougie er in geen vonk op zowel het blok als tegen het chassis. Ik zal het controleren.

IJA 65

7 maanden

TDC oftewel top dead center wil zeggen zuiger 1 in bovenste stand en kleppen gesloten dus compressiestand omdat dit een viertakt is kun je hem precies een slag verkeerd hebben maar dan nog moet er een vonk komen ook al staat de ontsteking verkeerd echter kan dan zijn dat hij niet op het juiste moment vonkt maar een vonk moet er zijn, is deze auto uitgerust met een nokkenassensor of krukassensor die zijn mede verantwoordlijk voor de vonken

maar deze onstekingen hebben dat asje wat in de nokkenas valt uit het midden liggen zodat je eigenlijk de ontsteking nooit fout erin kun zetten dan valt dat asje van ontsteking niet in de uitsparing van de nokkenas

bobine?

Draait de brandstofpomp als je de auto op contact zet?

Fles 65

7 maanden

Heren, dank u,

De as van de ontsteking heeft is een nok die uit het midden ligt. Ik dacht eerst dat hij fout kon zitten. Maar dat kan om reden eigenlijk niet. Dus het lijkt mij ook raar dat ik te veel afwijkingen zou hebben in de timing... Dus niet.

Ik ga kijken waarom hij niet vonkt.. Zal
Brandstofpomp checken.

Zou het verder kunnen dat de computer nog iets blokeerd....

IJA 65

7 maanden

misschien ben je er al uit,weet jij zeker dat de rotor draait als je start? misschien distributie tanden bij de krukaspoulie eraf,maar wat die timing betreft al staat de timing niet goed dan nog moet je een vonk hebben alleen hij zal niet goed lopen

Dank je, Ik moet er nog naar kijken, eerst maar eens meten.

IJA 65

7 maanden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.