Hallo ,
Ik heb een probleem met het toerental van de auto. Als ik de auto start , gaan de toeren naar 1500 of meer en die zakken pas als ik wat gereden heb. Als ik in 2 de versnelling rijdt op bv 1500 toeren dan schokt de auto en als ik stop dan zakken de toeren zoals het hoort naar ongeveer 1000 om daarna terug naar 1500 te gaan en terug te zakken naar 1000.
Als ik het raam open doe dan stijgen en zakken de toeren ook en bij het opzetten van de airco stijgen ze met circa 300 toeren .
De egr klep is gereinigd maar het probleem blijft.
Een maand geleden is de koppeling vervangen, maar dat kan daar toch niks mee te maken hebben ?
Wie heeft een oplossing voor dit probleem? De auto geeft ook heen fouten aan.
Het is een Honda Civic 1.8 , 140 pk uit 2007.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is auto al uitgelezen? Altijd handig om data te hebben anders is het een beetje giswerk.
Hoor je sissen van lucht onder de motorkap bij stationair? Misschien is iets in het inlaattraject los geraakt bij werk aan de koppeling.
Wat zegt je temperatuur koelvloeistof? Als de sensor een te lage motortemperatuur doorgeeft aan de motorsturing denkt die dat hij voortdurend verrijkt mengsel moet geven en stationair toerental moet verhogen zoals bij een koude motor. De uitlaat zou ook naar benzine moeten ruiken dan na een stukje rijden.
Verder zou je stappenmotor of gaskleppositie kunnen nakijken. Die kunnen vervuild geraken waardoor regeling van stationair wordt verstoord. Als je tijd hebt kan je je gasklephuis ook demonteren en schoonmaken met wat contactreiniger, en dan kijken of dat helpt.
Op 300+ toeren bij airco aan zou ik niet te veel focussen nu, de motor compenseert voor de extra last van de airco compressor.
Donderdag gaan ze hem uitlezen. Gesis hoor ik niet en ik ruik geen benzine aan de uitlaat.
De temperatuur van koelvloeistof is ook goed.
Zou het ook kunnen dat hij een soort reset moet krijgen ?
6 maanden
Zou kunnen, voor de koppeling is de batterij los geweest, misschien dat de elektronisch gasklep daardoor ontregeld is. Uitlezen zal nuttig zijn tenzij er ergens duidelijk iets mis is zoals een losse stekker of luchtlek. Al alle vacuumleidingen nagegaan?
6 maanden
Alle stekkers zitten vast en je hoort niet dat hij valse lucht zuigt, dus dit lijkt me ook oke.
Het is gewoon vreemd dat na het veranderen van de koppeling dit begonnen is.
Hopelijk is het met een reset opgelost, want je kan blijven zoeken
6 maanden
Zelfs als ik bij stationair draaien het raam of ruitenwissers gebruik verhoogd het toerental met 200 toeren en dat deed hij nooit. Het lijkt me dan ook een elektrisch probleem.
6 maanden
Het probleem is opgelost.
De auto is uitgelezen. Egr klep moest gereinigd worden ( dit was al gebeurd. ) en ze moest terug ingelezen worden.
6 maanden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
6 maanden