close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Honda Prelude: ratel in blok

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3

goededag

wie of wie kan mij helpen met mijn prelude

Ik reed en plots viel mijn vermogen weg en kwam er een enorme ratel opzetten in het blok
Direct uitgezet en naar de garage afgesleept.
Daar is direct de timing van de distributie nagekeken deze stond op tijd
Wie o wie heeft een idee waar ik in moet zoeken.ik heb altijd met de juiste olie gereden alle vloeistoffen op peil en temperatuur
is het toch een klep,lager,balans as.klepgeleider ???

ik hoop dat iemand mij kan helpen bij voorbaat dank
robin

Geplaatst door

mazdarijder20 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Beste Robin,

Wat heeft de garage gezegd wat het eventueel kon zijn.
Is er compressie gemeten? Zodat je kan zien of dat er cilinders zijn weggevallen.
Je kan eventueel luisteren met een stetoscoop waar het geluid vandaan komt.
Zijn de vloeistoffen op peil ? en zit er geen olie bij de koelvloeisof of andersom.
Was de temperatuur goed toen het gebeurde?

ik hoor het graag

vr.gr honda-men

honda-men 0
badge

15 jaar

hey honda men

het getik lijkt overal even hard te zijn
we hebben de cilinders getest door een voor een de bougiekabels los te trekken
en het getik blijft even hard
en de motor was op temperatuur toen het gebeurde en er zijn geen vloeistoffen gemengd
dinsdag gaan we eerst naar de balansassen kijken en anders maar de kop lichten
tips zijn en blijven welkom en ik houd jullie op de hoogte
gr robin

mazdarijder20 0

15 jaar

Ik zou eerst de compressie meten.

En als je de motor met de hand ronddraait, is er dan geen punt met meer weerstand ?

Harald4118 0

15 jaar

klepdeksel lichten en de kleppentrein stoters tuimelaars controleren

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

hey mannen
bedankt voor de tips maar het drijfstanglager ligt eruit
nu even verder kijken of de krukas niets is beschadigd
alvast bedankt

mazdarijder20 0

15 jaar

Dit heb ik ook ooit gehad.

Krukas laten nameten voor je verdere kosten doet.

Bij mij is toen de motor gemaakt met nieuwe drijfstang en lager. 200 km later weer hetzelfde. Dan krukas laten meten, kon niet meer gebruikt worden. Vervolgens ruilmotor gekocht.

Dus beter eerst nameten voor je verdere kosten doet.

Als je er een tijdje mee gereden hebt, veel kans dat krukas toch teveel beschadigd is.

Succes.

Harald4118 0

15 jaar

ander motor op sloop is goedkoper

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Prelude of stel zelf een nieuwe vraag.