close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Honda S2000: rook ontwikkeling bij s2000

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 vtec

Hallo allemaal,

sinds vorige jaar mei ben ik in het bezit van een s2k en al vanaf
toen heb ik een probleem met de auto.Ik ben een paar keer bij
de lokale honda dealer geweest ervoor en die konden geen goede
verklaring ervoor bedenken.
het gaat om het volgende: wanneer ik de auto een poosje stationair
laat draaien dan is er een beetje rookontwikkeling bij de uitlaat,maar
wanneer ik normaal rij helemaal niet,en als ik op de snelweg rij word
mijn uitlaat zwart als ik een hele lange stuk ga rijden.Hij rijdt behalve
deze dingen zonder problemen.geen koelvloeistof bijgevuld sinds ik erin
rij.niveau blijft ruim boven minimum,olie wel maar dat blijkt normaal te
zijn bij dit type vtec motor.
ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

groeten,
Tekin

Geplaatst door

tekin (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

witte rook kan ook gewoon waterdamp zijn, niks om je ongerust over te maken. maar de uitlaat wordt zwart? hoe bedoel je dat precies, de buitenkant van de uitlaat? wat is je KM stand?

THEFXR 0

17 jaar

Hoi Tim,

Uitlaat word zwart wanneer ik langdurig met hoge toeren rijdt op de snelweg.Pakweg 4 a 5 duizend toeren.
Hij staat nu ongeveer op 64900.

met vriendelijke groeten,
tekin

tekin 0

17 jaar

Hallo Tekin,

Zie je ook daadwerkelijk een zwarte rookpluim achter de auto of bedoel je dat de chromen sierstukken zwart worden ?
Ikzelf rijdt een S2000 uit 2001 met nu 50k op de teller. Ik herken het verschijnsel dat de sierstukken na gebruik zwart worden. Heeft natuurlijk alles te maken met het feit dat een verbrandingsmotor nooit 100% schoon. Bij veelvuldig hoge toeren (boven 6000 tpm) zul je merken dat de sierstukken zelfs nog iets sneller zwart worden. Te zien na bijvoorbeeld een circuitdag. Dat heeft ook te maken met een verhoogd olieverbruik bij de hogere toeren. Zo lang je olieverbruik niet hoger is dan 1 liter per 2500 km en er niet daadwerkelijk een zwarte rookpluim uit de uitlaat komt zou ik me geen zorgen maken. Je kunt eventueel de compressie laten meten om te kijken of het blok nog geheel gezond is.

Succes.

s2k 0

17 jaar

Hoi s2k,

Het is bij mij meer iets van 0,5 /1 liter per 1000 a 1500 aan de hand van of ik vaak heb
doorgereden boven de 6 duizend toeren.

groeten,
tekin

tekin 0

17 jaar

Tekin,

Dat is inderdaad wel een iets hoger verbruik, maar nog steeds hoeft dit nog geen probleem te zijn. Uit welk jaar komt jouw S2000 ? Indien 2001 of ouder - is de modificatie van de oliesproeiers uitgevoerd ?

Ikzelf heb ook weleens een wat hoger verbruik tijdens lange ritten en veelal bij een wat hogere temperatuur. Als je op de diverse S2000 forums kijkt loopt het beeld nogal uiteen wat een S2000 aan olie verbruikt.

Je zou eens de komende 1000km eens wat rustiger aan kunnen doen. Niet teveel boven de 6000 tpm. En dan nog een meten wat het verbruik is.

Grt,
Sander

s2k 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda S2000 of stel zelf een nieuwe vraag.