Hoi,
ik heb tijdens het schakelen een schurend geluid, vooral in 1 en de 2 versnelling. Als ik de koppeling intrap is het geluid weg, zodra ik het loslaat en gas geef hoor ik
het schurend geluid.
Kan het de kopping zijn of versnellingsbaklagers versleten. Kunnen die baklagers alleen worden vervangen of moet ik hiervoor een andere versnellingsbak hebben...
mocht het dit zijn...En wat zouden de mogelijke kosten hiervan zijn.
Hij slipt niet in toeren ofzo rijd verder harstikke goed...
Wie kan mij helpen of heeft dit probleem zelf gehad.
groeten erik
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Betse Erik,
Hoor je het geluid ook waneer de motor stationair loopt ?
Is je vers. bak olie op peil ?
Is er onlangs nog vers.bal olie vervangen?
Welke olie is er gebruikt?
Hoor het graag
vr.gr honda-men
Hoi,
ja er is onlangs 10w40 opgedaan, toen ik hem gekocht heb een week geleden en nee niet als ie stationeer loopt maakt ie geen geluid,
alleen als ik de koppeling intrap op laat komen in de 1 en dan de koppeling op laat komen en in de 1 optrek hoor ik het geluid en hetzelfde als ik
het in de 2 versnelling zo doe, niet zo hard,maar wel irritant. Als ik verder doorschakel naar de 3 is het geluid bijna helemaal weg.
Hoop dat je suggesties hebt?
Alvast bedankt!
groeten erik
16 jaar
in de bak 10w40 .... je bedoelt niet de motor toevallig ?
Beste Erik,
De vers.bak olie welke je ververt hebt is inderdaad 10w40 dit is goed
Wanneer je motor stationair loopt wordt de bak niet belast
Als je hem in de 1e verns. zet worde de hulpas belast dus ook de lagers. (op deze as zitten de lagers van de 1e en 2e versnelling
Gebeurd dit ook als je hem in de 3e of 4e versn. zet?
Waarschijlijk hebben de lagers van de hulpas te veel speling.
Deze zou je kunnen vervangen kosten hiervoor zijn +/- 53.00 euro ex btw en de moeite om de versnellings bak er onderuit te halen en te repareren.
Hopende je hiermee wat meer inzicht te hebben gegeven
vr.gr.
honda-men
p.s. Zie je mail
Hoi,
alvast harstikke bedankt voor jullie reactie!
Ik zei het boven verkeert, als ik de auto stationeer laat draaien zonder het koppelingspedaal in te trappen
hoor ik het licht schuren... als ik de koppeling intrap is het verdwenen. Als ik dan weer verder rij in de 1 versnelling
hoor je het schurend geluid weer en dit ook bij de 2 versnelling en bij de 3 heel iets. Ga ik op hogere snelheid rijden in
4, zeg maar 60, 70 km per uur hoor je het helemaal niet meer.
Denk dan eerdere aan de drukgroep van de koppeling....?
groeten erik
16 jaar
Beste Erik.
Dit is een geheel ander klacht.
Waarschijnlijk is het je koppelingslager welke je niet meer hoort in de 3e - 4e versnelling vanwege je toeren
Als je het geluid hoort geeft je koppelings lager van de drukgroep een ratelend geluid
gr.
honda-men
Dat zijn de lagers van de torenas ( hulpas) die je dan hoort of het prise-aslager. Een veel voorkomend iets.
Dat je de lagers niet hoort in de 4e is omdat dit een prise-direct overbrenging is.
Zodra je de koppeling los hebt in de vrijstand draaien deze lagers ook.
De koppeling heeft hier niets mee uit te staan. Daar zit de oorzaak niet. jammer dat je deze zou gaan vervangen. Weggegooid geld.
Gr.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda CRX of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar