👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Deze civic loopt op benzine en lpg,maar het probleem doet zich op beide brandstoffen voor.
Het volgende gebeurt in een telkens identiek patroon. Het is dus geen probleem dat alleen af en toe voorkomt.
Auto start prima en loopt aanvankelijk licht verhoogd stationair. Precies zoals het hoort. Auto rijdt ook gewoon goed. Geen bijzonderheden.
Echter,bij afremmen en stoppen zodra er ontkoppeld wordt dan dipt het toerental tot ca. 300 tpm en slaat soms bijna af. Vervolgens klimt het toerental op naar 1200/1300 tpm en zakt dan langzaam af naar de voorgeschreven 750tpm en blijft daar netjes staan.
Inmiddels nagekeken :
10000km beurt
Kleppen gesteld.
Het inlaattraject met vacuumslangen ingespoten met remmenreiniger. (Geen effect).
Stationairregelklep losgehaald en gereinigd. Ingespoten met wd40.
Ik wil de weerstand op het electromagenetische deel nog wel gaan meten.
Geprobeerd de stationairregelklep opnieuw in te leren. Er staan how to's op youtube. Daar zit ook een probleem. Er wordt gesteld dat de stekker van de stationairregelklep bij een lopende motor losgenomen moet worden en dan moet het stationair toerental iets omhoog gaan. Vervolgens moet het toerental op ca. 500tpm afgesteld worden. Dat gebeurt bij mij niet. Het toerental gaat heftig schommelen,dus valt er niets te stellen.
Volgens de procedure moet na het afstellen van het toerental op 500tpm moet de motor afgezet worden en moet de stekker er terug op. Vervolgens starten en dan moet het toerental op 750tpm staan. Dus niet.
Ik weet het even niet meer. Iemand hier een advies? Heel graag!..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.