hallo ik heb uitlaat rook in de radiateur,en het koelvloeistof spuit eruit,volgens mij komt de compressie in het koel systeem,en er komt een hoop rook uit de uitlaat,is de kop gescheurd of is de blok gewoon naar de filistijnen.
Geplaatst door flow (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda Civic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
21 Reacties
paulmichiel (0) PRO, 18 jaar geleden
Kop demonteren, afpersen en koppakking vervangen. Blok gaat eigenlijk nooit stuk bij dit motortype, koppakking komt sporadisch eens voor.
flow (0), 18 jaar geleden
Ik heb de kop eraf gehaald,en tussen de 2e en 3e cilinder zat een gat in de koppakking,is het verstandig om de kop te laten vlakken,en moeten er nieuwe bouten in?
paulmichiel (0) PRO, 18 jaar geleden
Voor een tientje of 6 even laten vlakken en afpersen. Zonde van het werk als de kop later gescheurd is. (komt eigenlijk ook weinig voor bij de Civic).
Ik weet zo niet of dit blok rekbouten heeft, indien ja vervangen. (heb drie jaar bij Honda gewerkt en eigenlijk nooit een kop eraf gehad gezien)
flow (0), 18 jaar geleden
De kop is niet gescheurd,ik heb hem getest met een penetrant,trouwens weet je ook hoe ik de poelie los krijg,is dat rechtse draad dus als ik het aandraai komt die los of is het gewone draad,want ik krijg hem met geen mogelijkheid ervanaf,ook niet op lucht.Dus dacht ik mischien is het rechtse draad.
paulmichiel (0) PRO, 18 jaar geleden
Het is een tijd geleden maar Hondamotoren draaien linksom vanaf de distributiezijde. Het zou dus wel eens andere draad kunnen zijn. even warmstoken anders.
flow (0), 18 jaar geleden
maandag even proberen.
paulmichiel (0) PRO, 18 jaar geleden
Succes!
flow (0), 18 jaar geleden
dankje wel.vgr alan
sytze (0) PRO, 18 jaar geleden
Nee man! Gewone draad! Zit alleen muur en muur vast!!! Moet je lossen met een dikke luchtsleuten, en dan bedoel ik een DIKKE! Of blokkeren en dan met een hele lange wringsleutel. @ Paul, Wist jij dat niet??? Als je zolang bij de Honda hebt gewerkt? Was je zeker nog heel jong! Hahahahaha
Sytze
paulmichiel (0) PRO, 18 jaar geleden
Was in 1993 Sytze -:))
sytze (0) PRO, 18 jaar geleden
Aha, vandaar! Toen was je zeker nog piepjong?
@Alan, waarom open je nu weer een nieuwe topic? Je krijgt hier toch al antwoord.
Sytze
flow (0), 18 jaar geleden
De eerste antwoord was niet duidelijk genoeg,als dat gewone draad is breekt die gehaaid af,want de bout begind nu al te torderen.
sytze (0) PRO, 18 jaar geleden
In het uiterste geval hebben we hebben hem wel eens warm gestookt. Maar alleen als het echt niet anders kan. Hoe kan je zien dat de bout tordeert trouwens? Als je een luchtsleutel hebt???
Sytze
flow (0), 18 jaar geleden
Ik denk als ik mijn lucht sleutel erop zet dat de bout dan zeker breekt,ik heb geen hobby sleutel maar een echte vette met een duimse aansluit slang,ik heb het met een stuk pijp geprobeerd en dan de bout met de hamer schrikken toen zag ik dat de kop draaide,maar kwam niet los,meestal knakken ze de eerste keer en dan gaan ze meestal wel,maar hier voelde ik het echt torderen,omdat de de bout mider terug kwam dan dat ik heb los gedraaid.Met andere woorden de bout veerde heel erg.
sytze (0) PRO, 18 jaar geleden
Dan blijft alleen warmstoken over...........
Liever niet, maar ja....heb je hem al een paar beste tetters gegeven? En de luchtsleutel afwisselend links en rechtsom.
Ik accepteer GEEN aansprakelijkheid hoor!
Sytze
flow (0), 18 jaar geleden
Beste Sytze geloof me ik heb al van alles geprobeerd,vrijdag heb ik de kop ervanaf gehaald,ik zag in de onderste distributiekap een zwart dopje daar achter zit de moer van de spanner die heb ik los gedraait en met een lange schroevendraaier de spanner ontspannen en de moer weer vast gezet zodat ik de riem eraf kon halen,net ben ik weer in de loods geweest,en de kop monteerd wel heb ik nog een keer de poelie geprobeerd los te krijgen maar zonder resultaat,ik denk als de eigenaar van die auto een keer zijn riem moet wisselen dat die een groot probleem heeft.Ik zal het ook tegen hem zeggen,morgen avond is de auto klaar nog een paar slangen en stekkers aansluiten en rijden maar.
sytze (0) PRO, 18 jaar geleden
En weet je wat het ergste is? Je houdt er geen rekening mee vooraf, terwijl het tijd vreet! De bout zal vroeg of laat toch eens los moeten. Ik begrijp uit je woorden dat je het zo inmiddels al hebt opgelost. Maar ik weet het, ze kenne ontiegelijk vast zitten! Maar ze kunnen los, believe me. Het is alleen een takkeklus.
Sytze
flow (0), 18 jaar geleden
Weet je sytze,alles is los te krijgen,maaar als die breekt heb je een vet probleem,auto is inmiddels opgehaald,ik heb het de eigenaar uitgelegd,dat ik de bout er niet uit krijg.Maar Sytze hardstikke bedankt voor het mee denken,en als ik weer een probleem heb met een honda hoor je het bedankt voor alle reakties.vrg alan
sytze (0) PRO, 18 jaar geleden
Prima Alan! Zie het vanzelf, en de groeten!
Sytze
THEFXR (0), 17 jaar geleden
al opgelost?
flow (0), 17 jaar geleden
Nee de eigenaar heeft de auto ingeruild voor een 2 zitter honda,ikgeloof dat het de DEL SOL is.