Hallo,
Ik heb vorig weekeinde de remschijven, schoenen en blokken vervangen op onze Santa Fe. Dit is een 2001 4wd met automatische transmissie.
Mijn vraag is nu, als ik slechts 1 kant omhoog krik kan ik dat wiel niet draaien. Het draait wel een heel klein beetje (een 10tal graden) doch dan blokkeert het echt abrubt (en dit als ik test langs beide kanten).
Is dit normaal bij de 4wd ? Of is er iets ernstig mis met het differentieel ?
Mvg,
Pascal
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is volledig normaal, als de bak in "P" staat.
Doch deze avond heb ik hem eens met de 2 achterwielen van de grond gezet (in neutraal en handrem af ;-) ) en dan nog gaat het draaien van de wielen ruim moeilijk. Ik heb me laten vertellen dat de Santa Fe een gelimiteerde slip heeft, klopt dit ?
Als ik 1 wiel draai, dan doet het andere niets (het doet wel moeite om in dezelfde zin mee te draaien doch meer dan wat wiggelen zit er niet in), normaal gezien zou het andere wiel in tegenovergestelde richting moeten draaien, niet ?
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Santa Fe of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar