Goedendag,
We zijn sinds enige dagen op vakantie in Duitsland.
De auto stond vol in de zon en was erg warm.
Gisteren wilden ineens het rechter voorportier en de kofferbak(5e deur) niet meer reageren op de centrale deurvergrendeling. Beide bleven op slot. Het portier kon ik via binnen op hand openen. We zijn gaan rijden en bij een snelheid van ongeveer 10 km/h hoorden we de cenrale vergendeling de deuren op slot doen; behalve het rechter voorportier. Je kon horen dat het systeem het een aantal keren probeerde. Op bestemming aangekomen de centrale deurvergrendeling gebruikt om de portieren te sluiten. Rechter voorportier op hand gesloten. Bij openen bleven recter voorportier en kofferbak gesloten. Bij vertrek hoorden we het systeem weer enige tijd de deuren trachten te sluiten.
Op de camping aangekomen functioneerde de kofferbak ineens wel weer, maar het rechter voorportier blijft weigeren.
Iemand enig idee waaraan dit zou kunnen liggen?
Bij voorbaat dank.
Mvg, André
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Centrale vergrendeling uit laten lezen bij de garage/dealer .
Limbra,
hartelijk bedankt voor je reactie.
Ik zal de dealer vragen 1 en ander uit te lezen zodra we terug zijn in Nederland.
Gisteren wilde de kofferbak weer niet openen; deze op hand van binnenuit geopend.
Ik heb wat aan de draadboom bewogen (omdat ik eerst dacht dat het misschien te wijten is aan een draadbreuk) en na het sluiten van de kofferbak functioneert de centrale vergrendeling van de kofferbak weer (voorlopig).
Natuurlijk blijft het dan toevallig dat zowel het rechter portier en de kofferbak gelijktijdig storing geven; dus uitlezen lijkt me een goed advies.
Voor het geval dat er toch een draadbreuk aanwezig is, wie weet welke kleuren draad voor het slot/de sloten zijn??
Mvg, Andreas
4 maanden
Ik heb het binnenschot van de 5e deur verwijderd en zie dat er 4 draden naar het slot van deze deur gaan; 2 zwarte, 1 witte en 1 blauwe.
Vermoedelijk zijn de 2 zwarte -12VDC (min-)draden en zullen de witte en blauwe voor het ontgrendelen en terugmelding dat de achterklep gesloten is zijn.
Ik heb alleen een 12VDC spanningszoekertje bij me en kan dus niet doormeten wat wat is.
Verder zou het natuurlijk ook aan de bedien-/handgreep kunnen liggen, maar ook daarvan weet in niet welke draden ik moet hebben.
Deze komen via een witte (12 polige) stekkerverbinding waarop op de voedende kant 6 draden aangesloten zitten (zie bijgaande foto) en op de afgaande kant 5 draden.
er is een rose draad met zwarte markering (op 2) en een bruine draad met een soort min teken (op 7).
Weet iemand welke draden voor het contact om de deur te openen zijn en welke dus voor het slot en terugmelding.
Ik kan dan misschien al wat aan het probleem doen, want het is erg onhandig als de achterklep niet te openen is.
Bij voorbaat dank.
4 maanden
Ik heb helaas geen elektrisch / bedrading schema van de Hyundai ix35,
Als je nog op vakantie bent in Duitsland kun je hem toch ook bij een
Hyundai dealer in Duitsland uit laten lezen,
uitlezen geeft vaak een betere zoekrichting / oorzaak,
slot kan byv. ook defect zijn .......,
Goedendag,
Ik heb de schakelaar in de achterklep gecontroleerd en deze functioneert prima.
Toen ik de auto weg wilde brengen om hem te laten keuren en om het probleem te laten onderzoeken, dedenzowel het rechter portier als de achterklep het weer. Is nu al enige tijd geleden en nog steeds functioneerd alles naar behoren.
Het is dus nog onduidelijk waar de storing vandaan kwam, maar de garage waar ik hem laat keuren kon geen probleem ontdekken.
Afwachten maar.
In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties.
3 weken
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai ix35 of stel zelf een nieuwe vraag.
4 maanden