82K km begon met paar druppels olie onder versnellingsbak, is transmissie olie afkomstig dichting as transmissie. Koppeling begon te slippen zesde versnelling dan ook al 5de en nu 4de ( vettige koppelingsplaat) Mijn vraag is of ik intussen drukgroep, hydraulisch lager en 2massa vliegwiel ook vernieuw ? Weet niet of de tucsons veel km kan doen met massa vliegwiel 100?140? 200K? iemand een idee? of iemand ook dat probleem van dichting voorgehad?
( welk best sachs,luk,valeo weet niet wat er origineel in zit?) mvg
Geplaatst door dieter99 (65) , lid sinds 9 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Tucson of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
5 maanden geleden - kaleido 1
Gewoon open maken en van daaruit verder .
Controleren en vervangen wat nodig is is van tevoren nooit zoveel over te zeggen teveel variabelen.
5 maanden geleden - harry4203
Idd openmaken, wel koppelingsset compleet vervangen.(lager drukgroep en plaat) Weet niet hoe handig je bent, maar volgensmij lekken bij deze bakken ook de prise-as keeringen, en moet de bak open om deze te vervangen.
4 maanden geleden - dieter99
@Kaleido1@harry4203 resultaat 2 dichtingen vernieuwd krukas en boite .. blijkbaar zijn er ook verbeterde syncromesch ringen, 4 van grootste versnellingen dan ool maar vernieuwd.
Betreffende vliegwiel heeft deze origineel nog een massief dus ook geen problemen te verwachten! Uiteraard die door vet besmeurde komplete koppelingsgroep vernieuwd. Helemaal weer in orde groetjes , bedankt reactie!
4 maanden geleden - kaleido 1
Bedankt voor de feedback.