Hyundai I 30 2008: i30 schokt bij 60-70 km/h in 5e versnelling

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: 90pk

Heb sinds een maand een i30 diesel 90pk uit 2008. Rijd verder prima, echter bij 50-70 km/h in de 5e versnelling schokt hij bijna continu bij , garage zegt dat dit komt door de overbrengingsverhoudingen in de versnellingsbak, kan iemand aangeven of dit klopt of dat er wat anders aan de hand is, had hiervoor een xsara picasso 1.6 hdi, had er totaal geen last van..

Zweedcitroen

Geplaatst door Zweedcitroen (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai i30? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

kaleido 1 (1660) PRO, 8 jaar geleden

Nou is 50 in zijn 5 bij de meeste auto s een lastig verhaal , in zijn 4 doet hij het waarschijnlijk niet , omdat je dan in een gunstiger toerenbereik zit.
Het nieuwe rijden is niet zalig makend.
Laat hem gewoon wat toeren maken , voorkomt ook het inwendig vervuilen met alle gevolgen van dien.
Heb je hem al eens uit laten lezen ?

Zweedcitroen (0), 8 jaar geleden

Hej, heb hem laten uitlezen, ze konden geen fout vinden, geef toe 50 is moeilijk maar 65 zou gewoon moeten kunnen...

robert1jan (0), 8 jaar geleden

heb zelf een 1e serie i30 hp diesel van jan.2008 ,in 5e versnelling bij 60km. moet deze auto schokvrij lopen.Als die motor warm is en ook buiten temperatuur rond 25 gr. is moet deze ook bij 55 km ook goed draaien.Kan zijn vervuiling motor .Je kan proberen het volgende .motor klep openen,bij lucht inlaat zit bij luchtinlaat tussen turboslang en lucht inlaat een vacumdoos die een klep bij inlaat bedient.Deze vacuum slang los halen afdichten en een flink stuk rijden en van stilstaand hard optrekken als dat gedaan is een paar maal ook een stuk rijden dan nog eens 55km gaan rijden in 5e versnelling misschien loopt de auto beter.Is dat niet zo ,dan verdacht.E.G.R. klep of turbodruk niet goed.Ik hoop dat je daar wat aan hebt.Succes

primera p11 (0), 8 jaar geleden

50 - 70km per uur en dan in de vijf gaan rijden.
Hoe verziek je een auto.
Je staat alles af te wurgen door op deze manier te gaan rijden.
Ten eerste komt de motor bij deze lage toerentallen niet op bedrijfstemp,daardoor vervulld het volledige inlaattrajekt.
En als je dit dus maar lang genoeg volhoud zal dit idd leiden tot schokkerig rijgedrag bij lage toerentallen.
Waarschijnlijk is de EGR vervuild waardoor dit schokken ontstaat.
Beter een versnelling terug en niet onder de 80 in de vijf zetten.

robert1jan (0), 8 jaar geleden

Sorry ik heb een fout gemaakt het is 50 in de 4e versnelling.Er zit bij je auto een toerenteller in lager dan 1400 toeren moet je niet gaan en dan nog bij optrekken terugschakelen naar 4e versnelling .Als de auto dat doet id die goed ,kan zeggen prima.Als te laag toeren hebt gaat de motor zelf duwen zeer slecht voor de motor zoals primera zegd sorry voor die fout.Het is een diesel geen benzine auto ,die kan soepeler zijn en dan is het nog slecht.

Zweedcitroen (0), 8 jaar geleden

Ik woon in Zweden op het platte land, het is een geimporteerde i30. We hebben hier heel veel 70 km wegen, soms stukken van meer dan 25-30 km. 10 km te hard kost 220,-... daarom rijd ik dus 70 of er tegen aan..Rijdt al ongeveer 25 jaar diesel, is de eerste die niet soepel rijd bij 60-70 km/h...in 5e

primera p11 (0), 8 jaar geleden

Dan zou ik een versnelling lager inleggen.
Is het inhouden dan weg weet je waar het aan ligt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai i30 of stel zelf een nieuwe vraag.