auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Hyundai Getz 2003: Ketting

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: G4ED, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 77

Goeie. Dag

Ik ben bezig om de koppakking te vervangen van mijn hyundai getz alleen nu wil ik ook een tik probleem verhelpen dit is te horen bij de ketting van de nokkenas tandwielen onder de kleppen deksel rechter kant van de deksel is dat geluid te horen .

Nou denk ik dat het de ketting is om dat die niet altijd strak hangt . Als ik de as langzaam doordraai word die strak en zodra die weer iets verder plopt dan hangt of de bovenkant of onderkant van de ketting slap en slap bedoel ik dat je die wel 2 cm op en neer kan bewegen . Hoort hier zo veel speling op te zitten ?

.

Geplaatst door

gerrit80 (0)

al 2 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De ketting wordt op dpsnning gebracht door oliedruk , als je zo draaid is er geen oliedruk en zal de boel slap hangen.
Hoe zien de geleiders er uit ?
Controleer de timing eens als de ketting erg gerekt is komen de merktekens niet meer overeen maar vaak heb je dan al wel andere problemen .
Wat bedoel je met tikkend geluid , toerental afhankelijk?

Ik ben nog beginnende met auto reparatie .distributie en dat soort dingen kan ik wel vervangen dat is al gebeurd .maar heb je een foto of iets hoe de timing moet staan van die tandwielen ?
Waar moeten die geleiders zitten als ik vragen mag ik zie alleen een plasje olie onder de ketting liggen.

gerrit80 0

1 jaar

Kijk eens op you tube daar staan filmpjes ,die maken veel duidelijk.

Al gekeken maar kan niet echt vinden wat ik moet hebben .

gerrit80 0

1 jaar

Kan ik deze aanhouden ?

gerrit80 0

1 jaar

Fotos werken niet

gerrit80 0

1 jaar

Nog maar een keer

gerrit80 0

1 jaar

Je hebt het topic op opgelost gezet, ik ga er van uit dat dat een vergissing is.
Wat Kaleido 1 zegt vind ik niet correct. Een ketting moet altijd strak liggen, ook als je met de hand de motor rond draait. Daar zorgt de kettingspanner voor. Dit lijkt mij duidelijk een versleten spanner, eventueel in combinatie met kettingrek.
2cm speling is gewoon te veel. De veer in de spanner zorgt er voor dat de ketting strak genoeg blijft, de oliedruk naar de spanner geeft de volle spanning.

Jeraevers 60

1 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Getz of stel zelf een nieuwe vraag.