In nov. 2016 kochten wij een Hyundai H300 (125kw) uit 2008 met 130.000 km op de teller. Uit keuring bij vakgarages kwamen geen ernstige gebreken naar voren en de auto werd goedbevonden. Meerdere Hyundai Dealers gaven vooraf aan dat dit goede betrouwbare auto's zijn.
2,5 maanden na aankoop (zo'n 1500 km gereden), stopte de motor ermee. Onderdruk in het carter en waarschijnlijk kapotte zuigerveren. Nu, na enkele weken van onderzoek wat betreft revisie of inbouwen ruilmotor krijg ik van nogal wat revisiebedrijven te horen dat dit type Hyundai met zeer slechte motoren worden geleverd en er heel vaak na 100.000-120.000 km ernstige motorschade optreedt. Bij verdere navraag beaamde xxxx dit.
Het blijkt dat er in Nederland nogal wat gedupeerden rondlopen die hun Hyundai H300 of naar de sloop kunnen brengen, of ze met schade online proberen te verkopen, of toch maar gaan voor een zeer kostbare reparatie.
Het lijkt me dat Hyundai een wanproduct op de markt heeft gezet waar dus veel mensen de dupe van zijn. Een advocaat vertelde me dat het mogelijk is om een zaak tegen Hyundai te starten, als aangetoond kan worden dat het een algemeen probleem is bij meerdere auto’s en niet een specifiek geval.
Ondanks dat zo'n zaak een vervelende tijdrovende kwestie wordt, vraag ik me af of er animo voor is.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De activiteiten van Problemcar richten zich voornamelijk tot het oplossen van technische problemen.
Onze activiteiten bestaan niet in het discussiëren / behandelen van juridische zaken.
hierin kunnen wij helaas niets voor u betekenen.
Derhalve wens ik u natuurlijk succes met de afwikkeling.
[b]Indien iemand de TS toch van informatie wil voorzien, kan dat doen door de vraagsteller rechtstreeks per email te benaderen.[/b]
Moderator Problemcar
Geachte FOH ,heb eenzelfde geintje bij de hand en moet motor,turbo ,koppeling en 1 verstuiver laten vervangen.
Eén dag nadat auto goedgekeurd is bij een Hyundai garage loopt alles in de soep.
Auto gekocht met 90.000 km. op teller bij Hyundai dealer en jawel bij 126.000 km. zeker € 8000,- reparatiekosten (juiste bedrag hoor ik Maandag).
De oorzaak zijn de verstuivers, zie ik op internet ,die als ze gaan lekken de carter zeef verstoppen ,waardoor de Turbo te weinig smering krijgt ,kapot gaat en je motor sloopt .
Probleem bekend bij Hyundai garages (zie ik ook op Internet) en de goede controleren elke 75.000 km. de verstuivers ,zo niet dan de desastreuze gevolgen voor de motor.
Ben ik de eerst H300 bezitter ,die reageert?
Ben niet rijk genoeg voor een rechtzaak ,maar ben wel witheet,omdat alles te voorkomen zou zijn geweest bij beter oplettende monteurs.Tenslotte ga je naar een garage voor hun expertise en daar betaal je ook dik voor.
groet Eric Feteris
6 jaar
Zie bovenstaand bericht van [b]Account-beheer[/b]
Topic gesloten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H300 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar