Hyundai I 30 2010: problemen i30cw diesel

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6crdi (90pk)

Hallo,

Wij hebben een i30cw van 2010 (nieuwe wagen). In 2011 werden er 3 gloeikaarsen vervangen omdat wij vonden dat de wagen niet vlot meer reed, stonk en rookte. Dit werd door onze garagist gedaan. Nadien bleek de beterschap van korte duur, want na een paar maanden schokte onze wagen opnieuw rond de 60 km/u en telkens we deze startte, kon je een scherpe reuk waarnemen in de wagen en kwam er een witte rookpluim uit de uitlaat. De wagen is ondertussen al verschillende keren binnen geweest en volgens onze garagist is er niets aan de hand. Hij heeft enkel een keer een product in de brandstof gegoten om de boel te kuisen.
Nu zijn we langs geweest bij een andere garagist deze vermoedt dat de EGR-klep stuk is, dat hierdoor de roetfilter ook niet meer te goed zal zijn, dat een tweetal cilinders mogelijks al zullen aangetast zijn en dat de injectoren ook niet naar behoren zouden werken en dit alles door al deze tijd in die omstandigheden met de wagen te rijden. Normaal gezien hebben we 5 jaar garantie op onze wagen.
Iemand raad wat we moeten doen???

cindy

delicious

Geplaatst door delicious (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai i30? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 9 jaar geleden

In ieder geval niet meer bij de 1e garagist (dealer?) terug komen.
Gloeikaarsen hebben geen invloed op de rijeigenschappen, zoals niet meer vlot rijden, in normale omstandigheden.
Wel kunnen ze nodig zijn tijdens regenereren.

Zoek een andere dealer en laat die het onder garantie verhelpen.

sleen42 (0), 9 jaar geleden

Zijn Belgische gloeikaarsen geen dieselinjectoren?:-)

robert1jan (0), 9 jaar geleden

Goede morgen,ik heb jullie klacht gelezen,herken klachten die bij wagen soort gelijk is gebeurt.lijkt op inwendige vervuiling motor,waardoor,vooral bij koude start een of meerdere cylinders niet aanslaan.Aangezien geen sensoren dit meet gaat men gissen naar defecte onderdelen,zie je verhaal.Vermoedelijk zijn ze een stekker vergeten aan te sluiten bij vervangen oliefilter .Als je motorafdekkab los haald (2 bouten)en aftrekken,zit deze in het midden aan gril kant,deze moet weer gemonteerd worden.Reiniging motor met tunap 983 door brandstof helpt niet,aangezien de inlaatkleppen niet gereinigd worden.Om dit oplossen is als volgd.Klem bij luchtinlaat turboslang loshalen.daarna motor starten,met e.v.t. plantenspuit vernevelde tunap 983 in de inlaat spuiten.,dan motor afzetten en het geheel een paar uur inlaten trekken.Om er makker
lijker bij te komen even meet tweebouten luchtinlaat verwijderen naar filter toe.Hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen,als er vragen zijn dan hoor ik het wel.

robert1jan (0), 9 jaar geleden

Nog even dit over roetfilter,als deze vol zit,wordt dit geregistreerd via een sensor.Het hele verhaal is dat geen meting is voor compressiedruk van motor naar centraal computerer.Vervuilde ,niet goed afsluitend inlaatkleppen,geeft uiteraard drukverschillen in de cylinders,waardoor ontbranding niet optimaal zijn

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai i30 of stel zelf een nieuwe vraag.