Vorige week heb ik de wagen binnengekregen voor een onderhoud met de klacht van de klant dat de motor bij koude start een lawaai maakte dat verdween na een paar seconden.
Er was wel veel te weinig olie op de motor en naar mijn bevindingen was het de kettingspanner die zonder olie zat bij koude motor.
Vandaag is de wagen binnengebracht met de depanngewagen met de melding dat motor een raar lawaai maakte bij warme motor en de klant vervolgens de motor heeft uitgezet en bij opnieuw te starten onmiddellijk aansloeg maar ook direct weer uitviel.
Ik heb de motor uitgelezen maar zonder fouten.
Motor start wel direct maar valt ook direct weer uit
Auto heeft inmiddels 130.000 km gelopen
[b]Mededeling: PROBLEMCAR.NL vraagt iedereen die een probleem heeft voorgelegd op het forum ook de oplossing hier weer te vermelden. Degene die helpt om een probleem op te lossen hoort graag hoe het is afgelopen!!! Bij het uitblijven / veelvuldig verzuimen van enig feedback bestaat de mogelijkheid dat u de nieuwe vraag retour krijgt....
Moderator Problemcar[/b]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
in nedeland wordt deze wagen verkocht onder naam h1
is de motor mischien iets van tijd gegaan?
Heb er ook twee lopen met dit km-stand. Die zuipen (!!) olie. EGR-klep gaat vaak defekt.
gasklep (smoorklep) plakt misschien vast ? deze is voor de recirculatie van de egr.
Probleem is opgelost.
Het was de bovenste ketting die lawaai maakte,de kettinggeleider zat gebroken waardoor de spanner op zijn uiterste stond en daardoor lawaai maakte alsook de timing tussen krukas en nokkenassen niet meer juist was en daardoor direct stil viel.
Heb de ketting + de spanner + drie kettinggeleiders vervangen.
Het is wel een hele kus want gans het front moet er af inclusief radiators.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai H300 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar