Iveco Daily: daily 35c18 vreet koppelingsplaten

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel

hallo mensen
ik heb een behoorlijk storend probleem mijn daily uit 2007 met 101000 km op de teller hij vreet koppelingsplaten.
eerste set is vervangen bij 28000 km
tweede set is vervangen bij 62000 km
derde set is vervangen bij 101000 km.
nu lijkt het mischien wel dat aan de chaufeur kan liggen maar ik ken auto`s door en door en weet echt hoe te rijden
ik krijg het idee dat hij als hij begint te slippen op de plaat en hem door laat slippen het weer een tijdje goed gaat en het probleem even wegblijft
ik had de monteur van iveco ook aangegeven om te kijken naar lekage maar bij de eerste en de tweede vervanging niets gevonden maar bij de derde keer wel een lekage en verholpen nu zegt de garage dat door deze lekage het geen fabrieksgarantie meer is maar ik vraag mij af hoe ze de vorige keren dan zijn gaan slijten ben wel van plan als ik de factuur moet betalen de importeur te gaan bellen en kijken wat hun ervan zeggen ik zelf denk dat het in de versnellingsbak zit of het vliegwiel aangezien deze auto ook een trillng heeft vanaf 0 km en onoplosbaar is tot nu toe
maar is er mischien iemand die dit zelfde probleem heeft gehad of nog heeft ?

mvg anton

atm autos

Geplaatst door atm autos (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Iveco Daily? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

T.P. (0) PRO, 14 jaar geleden

Hoe zagen de platen eruit die eruit kwamen? Voering weg, verbrand? Is de hydraulische bedieming al eens gecontroleerd of vervangen?
Hoe is het met de vrije slag van het pedaal? En wat het trillen betreft: is er een aandrijfas met 1 of 2 ophanglagers? Wat voor opbouw zit erop?
Gr. Theo

T.P. (0) PRO, 14 jaar geleden

O ja, en wat voor motor zit erin?

klorres (0) PRO, 14 jaar geleden

overmatige slijtage van de frictie is geen probleem bij iveco,frictie heeft een trek lager ipv een druklager dat betekent dat er minder kracht nodig is om te ontkoppellen ,wat dus wel vaak een probleem is dat er met de voet op de koppelingspedaal wordt rond gereden wordt is je koppeling zo versleten,makkelijk te controleren om even een rondje mee te rijden en kijken waar hij zijn voet plaatst tijdens het rijden.

atm autos (0), 14 jaar geleden

de motor is een 3.0 liter met 176 pk

atm autos (0), 14 jaar geleden

de koppelingsplaten bij de eerste en de tweede keer waren allebij versleten met aangrijpslijtage dus niet egaal maar met onderbrekingen zei de monteur en de derde keer is mij onbekend

atm autos (0), 14 jaar geleden

dit is een reactie op klorres
wat betreft mijn rijstijl ik rij nooit met mijn voet op de koppeling ik weet namelijk dat dan je koppeling zo versleten is

atm autos (0), 14 jaar geleden

de op bouw van mijn iveco is een auto transporter
en de hydraulische bediening is volgens mij niet gecontroleerd ik al een paar keer aangegeven dat er een behoorlijk spanning op mijn koppelingspedaal is en vrijwel geen vrije slag
de tussenas is zover ik me kan herinneren met twee ophang lagers maaar dat zal ik voor de zekerheid moeten controleren

gr anton

klorres (0) PRO, 14 jaar geleden

de hydraulische bediening is een complete set kan je niets aan doen ,geen afstelling, niet ontluchten,vrije slag is inderdaad nihil,de bedienings hevel van het treklager wil wel eens vast gaan zitten maar ik neem aan dat dat gecontroleerd is bij het wisselen van de frictie.
trilling ja kan de aandrijfas zijn ,centreerring van de achter wielen neem aan dat de trilling van achter komt,je kan ook wel de uitlijning van kruisstukken bekijken niet dat de hoek te groot is als hij wat hoog uit zijn veren staat omdat de opbouw niks weegt,

T.P. (0) PRO, 14 jaar geleden

Die hydraulische setjes zijn over het algemeen wel goed, maar wat als daar toch iets mis mee is? Er kan ook iets in het pedalen blok niet goed zijn waardoor de vrije slag niet goed is (ik heb er wel eens een paar gehad). We hebben pas nog een aandrijfas opnieuw laten maken zodat er maar 1 ophanglager nodig was en dat was bij die auto de oplossing mbt het trillen.
Dit nadat de orginele aandrijfas was uitgelijnd gebalanceerd en de kruisstukken er opnieuw opgelast waren

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Iveco Daily of stel zelf een nieuwe vraag.