close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Iveco Daily: Inkorten chassis Iveco 50c11 chassis cabine + meubelbak

Bouwjaar: 2006, Motorcode: 2.2

Hallo,

Wij zijn van plan om een Iveco Daily meubelbak op aardgas in Duitsland te gaan kopen, alleen lopen we tegen wat onduidelijkheden m.b.t. de keuringseisen aan. Ik weet niet of dit forum de juiste plaats is om onze vragen te stellen, maar ik doe toch een poging:

1. De betreffende Iveco heeft een naar onze wensen een te lange laadbak en we willen deze incl. het chassis inkorten, bij elkaar ongeveer een m1. Het stuk chassis wat ingekort moet worden bestaat uit een paar simpele "uitstekende" stalen profielen en hier zitten geen noemenswaardige delen aan vast, alleen de laadbak en de lampen met kenteken zitten aan het uiteinde vast. Als de meubelbak wordt ingekort, dan zouden deze chassisbalken dus achter de bak uitsteken en dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Wie weet toevallig of er speciale keuringseisen zijn waar we in dit geval rekening mee moeten houden?

2. Er is ook nog geen laadklep op de Iveco gemonteerd en die hebben we wel nodig. Is de montage van een laadklep aan een Nederlands voertuig een verandering waarbij een RDW keuring noodzakelijk is, of kan deze gewoon zonder gedoe worden gemonteerd?

Bij voorbaat dank voor jullie antwoord.

Geplaatst door

Arnhem1 (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Neem even contact op met de RDW, dan hoor je het uit de eerste hand.
Zij moeten tenslotte ook de auto keuren...

Hans4040 1230
badge vip badge

9 jaar

Net zoals hans zegt , neem contact op met de rdw.
Maar wat jij wilt qua aanpassing is geen probleem , zeker niet als er een stuk chassis verwijderd wordt dat achter de achteras zit.
Laadklep plaatsen op de juiste manier natuurlijk is ook geen probleem .
Voertuig dient zo wie zo aangeboden te worden voor registratie op nederlands kenteken bij de rdw , kunnen ze meteen alle nieuwe aanpassingen keuren en registreren.

Hou er wel rekening mee dat het gewicht v/d laadklep afgetrokken wordt van het laadvermogen.

moderator 0
badge

9 jaar

Is er een reden voor om het in te korte? Je krijgt de lengte er niet meer aan.

Highway 640
badge

9 jaar

Bedankt voor jullie antwoorden. De bak heeft nu een lengte van 5,4m en dat is om praktische redenen te groot. Daarnaast wordt het al krap met het laadvermogen i.c.m. de laadklep en het terug keuren naar 3500kg.

Arnhem1 0

9 jaar

Voor laadvermogen , kun je beter een B+E combinatie aanschaffen , dit is bv. een bakwagen chassis met een koppelbare bak met eigen as , kun je met BE over de 3500kg

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Iveco Daily of stel zelf een nieuwe vraag.