Iveco Daily 2009: Motor

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 2998, Vermogen (kw): 130

Stotter probleem geraakt niet opgelost in Spanje.
Voertuig rijdt 20km goed, begint dan te niezen en inhouden, 5 min stop alles ok voor 120km.
Vervangen turbo, egr klep, sturingsventiel variabele, magneet vacumventiel enz. Het komt niet goed, iemand een idee of er updates zijn, of er een site is waar je kan zoeken voor updates?
Na Goochelen nog niet wijzer.
Mvg en dank
Aimé

Geplaatst door

racertje (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Oké wat zijn de foutcodes ?

Dat is juist het probleem, ze hebben alles drie maal uitgelezen, uiteindelijk de opgenoemd delen vervangen, 2292 eur lichter en probleem hetzelfde. Heb nu maandag een afspraak om op mijn vraag de software na te zien. Dus elektronisch afleesbare fouten zijn er niet. Kan soms 120km rijden zonder één probleem.

racertje 0

1 jaar

Sorry, in mijn stress je vergeten te groeten en bedanken. Bij deze dankjewel.

racertje 0

1 jaar

lastig, ben je bij een dealer? het lijkt er meer op dat de brandstofdruk iets inzakt waardoor het stotteren

Highway 495
badge

1 jaar

Dankjewel voor de reactie, zou best kunnen, maar hoe te controleren ? Is soms na 20 en soms na 120km. Het probleem is dat de pomp in de tank zit, thuis geen probleem, maar hier sta ik op straat hé, de druk is in Frankrijk al uitgetest, ook heeft iemand vernoemd van water in de tank, in de filter niks. Mvg en dank Aimé.

racertje 0

1 jaar

ja meten, als het zich voordoet data uit lezen.

Highway 495
badge

1 jaar

Hey Highway, tank vandaag nagezien op vuil en water, negatief, dus, je zou er op kunnen zijn met brandstofpomp. Heb morgen afspraak met iveco voor updates en ga de vraag stellen. Grts en dank
Aimé.

racertje 0

1 jaar

Na ettelijke testritten met computer en lifedata, de oorzaak gevonden, een wakkelcontact in stekker van vacumventiel. Dus probleem opgelost. Dankjewel aan alle medewerkers.

racertje 0

1 jaar

Beste allemaal. Probleem zat uiteindelijk nog in een wakkelcontact aan het magneet- vacumventiel. Later nog problemen gehad in de bergen door het uitvallen van de turbo. De oorzaak daarvan was, een te dunne rubberen vacumslang. Heb alle slangen vervangen door dikwandige, probleem opgelost en hij rijdt weer perfect. Aan alle meedenkers hartelijk dank. Aimé.

racertje 0

1 jaar

Mooi bedankt voor de feedback

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Iveco Daily of stel zelf een nieuwe vraag.