Iveco Daily 2012: Onjuiste weergave dieselmeter

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2300, Vermogen (kw): 78

Goedemorgen,

Mijn Iveco Daily 2012 heeft een voor mij lastig probleem. Ik heb het vermoeden dat door gerommel in de zekeringkast mijn dieselmeter niet de juiste inhoud aangeeft. Erg onhandig.
Nu kan ik alle originele zekeringen terugsteken, maar er zijn ook wat draden los en ik weet niet waar die op aangesloten moeten worden.

Weet iemand hier hoe dit (zie foto) naar origineel te herstellen is?

Michiel1977

Geplaatst door Michiel1977 (0) , lid sinds 1 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Iveco Daily? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Highway (120) PRO, 1 jaar geleden

zie geen foto. waarschijnlijk is u bestand te groot.
wat doet de meter?

Michiel1977 (0), 1 jaar geleden

Tot een kwart stijgen, maar de tank is vol

Michiel1977 (0), 1 jaar geleden

Ik probeer de foto nog eens

Highway (120) PRO, 1 jaar geleden

wat je ziet op de foto is een extra verbinding voor iets dat af gezekerd is voor iets dat in gebouwd is. bijvoorbeeld de radio, telefoon enz enz.
'
Ik denk meer aan de meter zelf of de tankvlotter..je zou dus met een tester het dashboard kunnen aan sturen. wat de meter dan doet dan weet je al meer.

Michiel1977 (0), 1 jaar geleden

Ik heb het met mijn vorige auto precies hetzelfde ook gehad. Daar zorgde de dvd-speler voor kortsluiting. Daar kwam ik achter nadat de tankvlotter was vervangen.

Daarom wil ik eerst alle rommel uit de bus verwijderen, voor ik naar de garage rij voor een nieuwe vlotter. Nu kan ik alle draadjes wel lostrekken en de zekeringen terugsteken, maar er zitten dan nog draadjes los. En daarvan weet ik niet wat er mee moet.

Michiel1977 (0), 1 jaar geleden

Ook de centrale deurvergrendeling wil niet, de elektrische spiegelverstelling hapert.

Highway (120) PRO, 1 jaar geleden

is dat beide tegelijk gekomen? Wat Fiat en dus ook Iveco bijna kopie is massa al verschillende stekkers vervangen dat ze doorgebrand waren.

jokertje (75) PRO, 1 jaar geleden

Normaal weinig problemen met de tankvlotter... je kunt deze controleren middels een weerstandsmeting
Daar zijn grafieken voor in het wp boek...centrale vergrendeling reageert deze wel op de knop in het midden console? De spiegelverstelling zijn altijd de linker bedienings schakelaars daar komt vocht in met open raam rijden ...als er verder geen lampjes zwak branden op het cluster ,lijken dit de meest waarschijnlijke problemen te zijn

jokertje (75) PRO, 1 jaar geleden

Soms een afgerotte stekker als het een bak voertuig is ... dan zit deze meer in de viezigheid

Michiel1977 (0), 1 jaar geleden

De bout van de massaverbinding is zwaar verroest, zelfs met WD40 niet los te krijgen.

Vandaag alle contacten aan de accu geschuurd, morgen alle zekeringen vervangen.

Mocht iemand weten hoe ik deze verroeste bout los kan krijgen, alle tips zijn welkom.

Wanneer iemand op zeer korte termijn tijd zou hebben om een nieuwe massaverbinding te zetten, zou dat nog mooier zijn. Echter zitten er 3 kabels aan de massa, dat maakt het net wat lastiger. Anders legde ik wel een nieuwe massa.

jokertje (75) PRO, 1 jaar geleden

Bedoel je de masssapunten bij de cabine steun onder achter de accu? Zo Ja gewoon losdraaien ... mocht t plaatwerk zo slecht zijn dan breekt er toch een stuk uit en dan kun je dit beter meteen goed repareren... zijn normaal 2 massa punten langs elkaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Iveco Daily of stel zelf een nieuwe vraag.