auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Iveco Daily 2009: Trilling

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 3000

Mijn iveco trilt stevig bij snelheden tussen 85 en 115 km/h. Tot 85 en boven 115 rijdt ie prima.
Inmiddels voor wielen en achterwielen gebalanceerd. Daarna ook aandrijfaslagers vernieuwd en assen uitgebalanceerd. Kruisstukken zijn goed gangbaar zonder speling.
Trilling blijft onverminderd. Wie weet oplossing??

Geplaatst door

Pieter Jansmit (0)

al 4 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zit de trilling in de auto of voel je het in het stuur ?

Nee, het stuur blijft volledig vrij van trilling.
De beide spiegels trillen o.a. heftig.

Als het koetswerk trilt zou ik het eerder zoeken in de achterkant , wat is daar al onderzocht ?

Allereerst dank voor je reactie. Wat betreft de achterkant zijn alleen de achterwielen uitgebalanceerd (en is dus deze week de aandrijfas gebalanceerd en een ophanglager vernieuwd)
Wat zou er meer mis kunnen zijn?

Helaas nog geen oplossing

Beste medelezers,

Het duurde even, was meer dan lastig maar:
Het uitbalanceren van alle wielen leverde geen oplossing.
Het balanceren van de drie-delige aandrijfas leverde geen oplossing .
Vervolgens een uitgebreide computer gestuurde trillingsmeting gedaan: uitkomst was trilling vanuit de achteras.
Uiteindelijk een nieuwe aandrijfas gemonteerd: probleem na 5 mnd opgelost.
Let op: de montage punten in het chassis leiden ertoe dat er een knik in lengterichting in de as ontstaat: sleufgaten maken in de montage punten kunnen bijdragen aan een langdurige oplossing ....,,

Verstuurd vanaf mijn iPhone

Beste medelezers,

Het duurde even, was meer dan lastig maar:
Het uitbalanceren van alle wielen leverde geen oplossing.
Het balanceren van de drie-delige aandrijfas leverde geen oplossing .
Vervolgens een uitgebreide computer gestuurde trillingsmeting gedaan: uitkomst was trilling vanuit de achteras.
Uiteindelijk een nieuwe aandrijfas gemonteerd: probleem na 5 mnd opgelost.
Let op: de montage punten in het chassis leiden ertoe dat er een knik in lengterichting in de as ontstaat: sleufgaten maken in de montage punten kunnen bijdragen aan een langdurige oplossing ....,,

Verstuurd vanaf mijn iPhone

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Iveco Daily of stel zelf een nieuwe vraag.