Geachte lezers,
Bij optrekken en accelereren waarbij het toerental boven de 3500 toeren komt, slaat de auto in "beperkt motorvermogen" en neemt de trektkracht sterk af. Wanneer ik de auto langs te kant zet, de motor uit zet, weer start en wegrijdt, dan is er niets meer aan de hand. Het lijkt of de stroing dan ge-reset is.
De garage denkt aan een versleten versnellingsbak, 185.000 km, maar dan zou de auto toch permanent geen trekkracht moeten hebben.
Wie kan helpen?
Mijn hartelijke dank voor de medewerking.
Mvrgr,
Hans Lodewijks
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is of wel een elektronische storing, dan wel een regelverschil in de turbodruk (te hoog of te laag).
Ik zou even naar de dealer gaan en dan een proefrit maken tot de melding komt en dan uitlezen.
Dat scheelt een hoop zoekwerk.
Beste Oldford,
Dank voor je bercht en ik houd via het forum je op de hoogte.
Mvrgr,
Hans Lodewijks
14 jaar
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Durato...
motor is mede ontwikkeld door ford en word ook gebruikt door psa...
2.7 hdi motor, is hetzelfde. miss dat ze bij peugeot of citroen tips hebben
gr
Peco Power
Beste Peco Power,
Dank voor je informatie. Mijn garage was tot dezelfde conclusie gekomen en ik heb de wikipedia info aan hen doorgegeven.
Inmiddels is de foutmelding uitgelezen en heeft de garage de luchtfilter en de luchtmassameters gecontroleerd. De filter was zeer vuil, volgens RAC net vervangen. Deze wordt vernieuwd en we gaan dan een paar dagen zien of de foutmelding terugkomt.
Hopelijk blijft het hierbij en ik houdt het forum op de hoogte.
Dank voor jullie bijdrage.
Mvrgr,
Hans
14 jaar
graag gedaan
wat is de foutcode?
De foutcode geeft aan dat de lucht massmeter een foutcode aangeeft. We gaan de lucjtmassa meters vervangen (2 stuks) en daarna hopen dat de foutmelinf weg is.
PSA en Ford hebben alleen het onderblok met elkaar gemeen, de rest is Jaguar.
14 jaar
Krijg je dan een foutcode op beide lucht massa meters (dus 2 verschillende fouten)?
Ik heb van mijn garage begrepen dat beide moesten worden vervangen. De foutcode is nu weg, maar durf pas optimitsich te zijn als de storing een maand lang wegblijft. Ik houd jullie op de hoogte!
Nu verder met het volgende: het vinden van een nieuwe airco-condensor voor een aanvaardbaar bedrag. Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft?
14 jaar
Hierbij de laatste stand-van-zaken:
de foutmelding is weer terug en deze laten uitlezen door de jaguar dealer.
de foutmelding is:
"regelmodule van de aandrijflijn [03 DTC]"
P0670-00: "regelcicuit van de gloeistiftmodule. Informatie over het algemeen defect-geen informatie op subniveau.
P0102-00: "massa of volume luchtstroomcircuit lage invoer. Informatie over algemeen defect-geen informatie op subniveau.
P0504-00: "curcuit van uitlaatgas recirculatiesensor A laag. Informatie over algemeen defect-geen informatie op subniveau.
Volgens de dealer is de EGR versmeert geraakt en zou deze storing vooral zich moeten voordoen bij een koude motor. Dit is bij mij niet het geval en vooral bij een warme motor komt de storing te voorschijn. Blijf ik hoog in de toeren, dan duurt het lang voordat de storing terugkomt. Eigenlijk is de storing voordurend en erg lastig bij het auto rijden omdat deze in beperkt motorvermogen schiet en de auto vervolgens zeer traag rijdt.
Wat hier aan te doen? Moet de EGR, het zijn er twee, vervangen worden of kan deze schoongemaakt worden?
Bij voorbaat dank voor uw hulp.
Groet,
Hans
14 jaar
Verder wil ik graag weten hoe je het servicelampje reset?
Dank en tot ziens!
h.lodewijks@heading.nl
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jaguar S-Type of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar