👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Na meer dan een jaar stilstand (rijdend weggezet) kan ik mijn Daimler double six niet starten. De accu is opgeladen. Bij het starten hoor ik een of meerdere relais tikken (onder de motorkap). De motor slaat niet aan, sterker nog de startmotor draait niet rond. De benzine pomp lijkt wel te werken. Is de startmotor vastgeroest? of zijn er andere oorzaken aan te wijzen? Wat nu te doen?
Gr.Dolf
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als de accu een jaar lang ongebruikt heeft gestaan , is de kans groot,dat hij gesulfateerd is.
Dan kan hij nog wel een kleine stoom leveren, maar geen grote startstroom.
Dit is te kontroleren door de accu-spanning te meten tijdens het starten.
Beste Tjaart,
Dank voor je bericht. De accuspanning is ok. Ik heb trouwens ook enkele startpogingen gedaan met een accubooster (direct gekoppeld aan het net) om zo zeker te zijn dat voldoende spanning en stroom aanwezig zijn tijdens het starten.
Indien je andere suggesties hebt dan hoor ik dat graag.
Bij voorbaat dank.
Dolf
16 jaar
Van Daimler weet ik het niet, maar bijna alle auto's hebben een dunne en dikke kabel op de starter zitten.
De dunne wordt via het kontaktslot van spanning voorzien tijdens het starten.
Als dat in orde is, zal de starter defect zijn.
Soms wil het helpen, met de kontaktsleutel in de startstand met een hamertje ( met beleid ) een tik op het relais te geven.
Tenzij je hele lange armen hebt, moet je dit uiteraard met z'n tween doen.
Ben benieuwd!
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jaguar XJ of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar