auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Jaguar S-Type: Stationair toerental te hoog/blijft hangen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.0 175 kw

Deze auto is van een collega en heeft het volgende probleem, Bij het aan rijden van een stoplicht of op een andere plaats waar je je moet stoppen duurt het heel lang eer de de motor terug naar stationair toerental valt. Hij komt er wel maar het duurt soms meer dan 20 seconden nadat je al gestopt bent. Het gekke is dat wanneer de auto de auto stilstaat en het stationair toerental een keer berijkt is je het probleem niet hebt. Als je dan gas geeft in zijn vrij (de auto rijdt dan dus niet) dan valt de motor wel snel terug naar stationair !
Verder houdt de auto soms in bij accelereren vanuit een laag toerental , vooral goed merkbaar in zijn 4. (vanaf 1500 toeren)
Heb auto uitgelezen, met gutman tester, hier zie je geen storingen, de parameters van de temperatuursensors en lambda sensors zijn goed. Op het moment van de storing zie je op de parameter van de gasklep opening dat deze ook de waarde geeft die bij het toerental hoort. M.A.W. mijns inszien wordt de gasklep dus te lang open gestuurd, maar waarom.?
De 4 gaswaardes op toeren en stationair zijn wel ok volgens mij.

stat.,
co 0 %
co2 14.4 %
02 0.14%
hc 2 ppm vol
lambda 1.00

3000 toeren,

co 0%
co2 14.7%
o2 0%
hc 3 ppm vol
lambda 1.00

Heb wel eens iets gehoort van carter ontluchting problemen maar weet niet of dit voor dit type geldt.
De waarde van de lucht massa meter,

stationair, 0,9 volt en dan belast oplopend tot 4.5 volt max .

Ik ga nu de gasklep eens bekijken, zit hier nog een inleermogelijkheid op ?

Bedankt alvast voor het meedenken

PT nieker

Geplaatst door

peugeottechnieker (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

cardter onluchtingsprobleem bij dit type is mogelik,je hoort dan een vacuumlek achteraan onder het inlaatspruitstuk,wat in werkelijk de pvc klep is die open blijft staan.
Deze zit onder het inlaatspruitstuk en je komt er zo niet aan.
Je kunt de slang afpluggen ,dit gaat goed als de motor niet te veel blow-by heeft.

Ik heb de slang er af en inlaat sprtuik afgeplugd, maar is niet beter eigenlijk. Bij gasloslaten moet je echt bij remmen anders loopt hij veel te ver door.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jaguar S-Type of stel zelf een nieuwe vraag.