auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Jaguar S-Type: stuur naar links of rechtsom draaien een schavend geluid

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.0 6 cil

Ik hoor als ik het stuur naar rechts draai of naar links bij stilstaan een beetje krakend/schavend geluid.
als ik zachtjes rij ( 15 km) en ik stuur dan naar rechts is het hoorbaarder..

wat kan zoiets zijn?

mvg andreas

Geplaatst door

jansen5131 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

lijkt wel of je fusekogels versleten zijn,moet je even je stuur door iemand laten draaien en voelen aan je fusekogels of je ze voelt kraken

ér heeft iemand geluisterd van de anwb en die zei dat het de pomp was van het stuurhuis, maar er zit wel olie in en dus niet lek. Hij deelde voorts mee, dat er dan schoonmaakolie erdoor gejaagd moet worden en dan nieuwe olie erop.....
Ik weet niet of iemand dit heeft meegemaakt ?

jansen5131 0

16 jaar

Ik moet je gelijk geven
De ANWB zat er volledig naast.........wat een monteurs zeg pffffffff

Bij de garage constateerden ze idd dat het de fusekogels aan de linkerkant was

Dus een particulier die een oplossing hier plaats weet het vanaf die kant beter dan een monteur van de ANWB
die er zeker van was dat het de pomp van het stuurhuis zou moeten zijn

lachertje dus !

jansen5131 0

16 jaar

Hallo ,fijn voor jou dat het je fuse kogel is want een stuurpomp van een jaguar kost aanzienlijk meer dan een fuse kogel,maar vergis je niet in de anwb daar zitten wel hele goeie monteurs bij,nu heeft die beste man het misschien bij het verkeerde eind maar ik weet zeker dat hij vele andere weggebruikers toch weer op de weg geholpen heeft,en ga er maar eens aan staan ,weer of geen weer, buiten op straat een storing oplossen met allerhande rare geluiden eromheen,en vaak werken ze alleen dus kunnen ze niet effe een handje hulp erbij halen,en ook particulieren en professionals ziten er wel eens naast,vrij simpel we zijn mensen en mensen maken fouten.

Klopt
daarom ben ik bij de wegenwacht. Maar zijn houding was toen ik vertelde van de fusekogels...dat is onzin het is de pomp daar ben ik zeker van.
Het vreemde was ook, dat er genoeg olie in de pomp zat en deze niet lek was. Maar toch was het de pomp zei hij.
Ik heb gebeld met de technische dienst van jaguar (importeur)
en die zei al dat het eigenlijk niet de pomp kon zijn. Wel als er een lek in had gezeten.

jansen5131 0

16 jaar

Het is zo ,of je nu een jaguar hebt of een andere auto zolang er olie in je pomp zit gaat hij niet gouw stuk,maar die mogelijk bestaat altijd natuurlijk.al wat draait en beweegt kan op den duur kapot gaan.

Waar ik benieuwd naar ben is het volgende:
Ik heb de auto 4 maanden en nog maar 1000 km gereden, vanwege ziekte
maar de fuse kogel .....die wordt toch gecontroleerd met een APK ?
zo ja...die kan niet kapot gaan met maar 1000 km gereden ?
want dan zijn de kosten voor de garage waar ik de auto kocht lijkt mij

mvg

jansen5131 0

16 jaar

Geen oplossing geboden

jansen5131 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jaguar S-Type of stel zelf een nieuwe vraag.