Ik heb een xk8 in de werkplaats met een duidelijke heldere tik in de voorwielophanging bij het rijden over een drempel of kleine oneffenheid.We hebben al vervangen:onderste draagarm met fuseekogel,onderste schokbrekerlagers,bovenste draagarmschanieren en subframerubbers,deze onderdelen hadden allemaal duidelijke speling maar nog steeds zit de tik erin. Ook al gereden met de stabilisatorstang los maar dan doet hij het nog steeds.Het geluid is ook niet op te wekken als de auto stilstaat.
Iemand nog suggesties?
Johan.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je de bevestiging van de remblokken goed gecontroleerd?Niet zozeer de bevestiging zelf, maar of de blokken spelingsvrij zijn.Deze week een Pontiac met dezelfde klacht binnengekregen en wij zagen duidelijk speling op fusee en stuurkogel, maar niet dusdanig dat het lawaai kon geven.Bij nader onderzoek bleek aan 1 zijde de remblokken te kunnen bewegen in de klauw en dit veroorzaakte het getik over drempels ed.
Het bleek uiteindelijk toch de schokbreker l.v. te zijn.Hij had een vrije slag van ong.2cm.en werd ook niet meer door de gasvulling uitgeduwd.Deze waren bij de dealer nog nooit verkocht maar natuurlijk komt het dan bij ons wel voor.Het was ook al een beetje frapant dat hoe meer wielophangings onderdelen we vervingen hoe harder de tik werd,dit natuurlijk omdat de speling steeds minder werd.Hij rijdt weer als nieuw. Nog bedankt Siem Bijman en Hein Kuipers voor de tips.
Johan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jaguar XK of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar