close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Jaguar XF: trillen van de hele auto

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorcode: 7G, Motorinhoud (cc): 2800, Vermogen (kw): 152

Als je rijdt en de auto op een constante snelheid houdt (zowel rustig als snelweg) begint hij sterk te trillen met een brommend donker geluid. Zodra je wat gas bijgeeft is het even weg, maar begint dan weer. De bak schakelt gewoon. Misschien een motorsteun? Of de bak zelf? Zijn dit bekende problemen bij een XF? Ik heb hem ng niet zo lang...
Lo Bouwens

Geplaatst door

Hank Bouwens (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik heb onlangs ook een xf gekocht en heb dezelfde problemen
ik heb het niet wanneer ik sportief rij met de peddels
en hem iets hoger in toeren laat draaien
ik heb eens gelezen dat dit met de software zou te maken hebben ?

patte 0

7 jaar

Ik heb eerlijk gezegd nooit geprobeerd of het met de flippers minder was. Gek genoeg schakelde de bak gewoon. Het probleem werd wel steeds erger, totdat in de hele auto een enorme doordringende trillende dreun en brom te voelen was, wat inderdaad pas weg ging bij toerentalverhoging, maar dan na enkele seconden ook bij het nieuwe toerental weer begon. Uiteindelijk bleek toch de bak compleet kapot. Als ik het goed heb begrepen was een lek in de koeler van de bak de oorzaak dat er de koelvloeistof in de bak zelf terecht kwam waardoor langzaam maar zeker de bak zelf kapot gegaan is. Na vervanging bleek trouwens ook een van de motorsteunen kapot. De bak is vervangen door een gebruikt exemplaar (revisie was duurder) en een nieuwe motorsteun is gemonteerd en nu is het probleem opgelost. Heel erg dure grap zowel door de onderdelen en olie als het arbeidsloon! Maar ik had geen keuze, want verkopen was in deze toestand onmogelijk.
Overigens vind ik de 6 cylinder dieselmotor (van Peugeot toch?) nog steeds erg luidruchtig ondanks de vervangen motorsteun, eigenlijk Jaguar onwaardig. De benzine versie is misschien beter. En een ander nadeel zijn de de 19 inch keiharde banden, vrij stug en oncomfortabel. Dit lijkt in de verste verte niet meer op mijn vroegere soepel zoevende Jaguars. Ik heb voor dagelijks gebruik een XJ6 gehad, een XK8 en ook een XJS12 (en vroeger een E-type serie 1 en een Mark 2) en dat waren nog echte Jaguars.
Kortom, een teleurgestelde eigenaar met een leeggelopen beurs...

Bedankt voor de informatie dit ga ik nakijken

patte 0

7 jaar

De Jaguar XF is inmiddels ingeruild voor een Volvo V90. Bevalt uitstekend.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jaguar XF of stel zelf een nieuwe vraag.