Het begon met stotteren en inhouden bij nog relatieve koude motor als motor was was was het weg zowel op gas als op benzine.
Bij enige garages geweest/LPG bedrijven echter na alles schoongemaakt gasklepsensor en stappen motor vervangen gasklephuis pakking etc bleef het probleem
nu werkt de nieuwe stappen motor ook niet als je hem losmaakt en uit trekt en weer monteert start de motor en draait minder dan 800 RPM na enige tijd rijden en je start de motor weer draait hij meer dan 1400 tot >2000 RPM.
De automaat schakelt pas door rond de 4000 RPM en terug schakelen alleen naar 1e /of 2e versnelling.
Motor sloeg ook zomaar af en starte dan gelijk weer vaak was het inhouden dan ook voorbij (soort reset ??)
Wat is er aan gedaan nagezien afgelopen tijd;
-stappen motor vernieuwd.
-gasklep sensor vernieuwd
-gasklep huis schoongemaakt.
-alle vacuüm slangen gecontroleerd en inlaat spruitstuk m b v rook machine.
-Brandstof druk regelaar vernieuwd.
-LPG/ filter benzine filters vernieuwd.
-Olie peil automaat is op goed niveau en olie is schoon en ruikt niet verbrand.
-Bougie kabels /bougies / verdeler kap/ rotor allen vernieuwd.
-Er zijn geen storing codes uit te lezen
-Het is een oude automaat van 1998 (wel een brein maar niet uit te lezen) en de auto heeft pas 250.000 km gelopen waarvan de laatste 125.000 op LPG (prins)
Als iemand ervaring heeft met deze storing of een serieus bedrijf weet houd ik me aanbevolen de jeep is verder technisch 100% en netjes dus zou er graag nog wat langer mee willen doen.
JEEP CHEROKEE/ BJ 1998 /G3 BENZINE /
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,
ik heb ongeveer dezelfde symptomen ondervonden met mijn Wrangler 4,0l.Na lang zoeken en veel onderdelen tevergeefs te hebben vervangen was het bij mij de nokken-as sensor.
Deze zit bij mij in de stroomverdeler.Eerst ook stotteren en nadien geen problemen. Maar het werd alleen maar erger naderhand,uitvallen bij warme motor enz.Heb toen de stroomverdeler van een vriend mogen proberen en...weg problemen. Misschien is dit bij u ook het geval.
grts Benny
Peter,
Even voor mijn duidelijkheid, hij is dus van '98 en niet van '89? In beide gevallen een "oude automaat" te noemen, maar in het eerste geval zou hij wel uit te lezen moeten zijn door de dealer. Let er overigens op dat je de stappenmotor niet te ver uit trekt, daar kan hij defect door raken.
De transmissieolie ruikt misschien goed, maar het filter zou desondanks verstopt kunnen zitten, waardoor je schakelproblemen ondervindt. Als er niet bekend is wanneer dit voor het laatst gedaan is, zou ik persoonlijk de olie (laten) vervangen samen met dit filter.
Voor dat je dat doet, kijk even naar de afstelling van de kickdown. Bij de eerste types weet ik dat deze via een kabel vanaf de transmissie naar het gasklephuis gaat (waar ook het gaspedaal en cruisecontrol uit komen), bij de nieuwere types weet ik het niet zeker. Je hebt twee kabels (zonder cruise controle) of drie kabels (met cruise controle) over het blok lopen. Volgens mij is het telkens de voorste (loopt naar de transmissie). Zie afbeeldingen.
Hier kun je veel info vandaan halen, het is voor '84 - '91, maar veel zaken komen overeen: http://jeep-manual.ru/index.php?page=XJ
9 jaar
Is het probleem inmiddels opgelost?
9 jaar
Je schrijft dat de auto stationnair 1400 a 200 toeren draait.
Heb je toch niet ergens luchtlekkage of een gescheurd slangetje of backfire gehad.
Het schakelprobleem word hierdoor veroorzaakt,immers er klopt niets van het toerental meer,hier reageert de automaat ook op.
Ik zou eerst even zorgen dat de auto op benzine goed loopt,even niet op gas rijden.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jeep Cherokee of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar