Als de motor koud is dan loopt hij perfect en vloeiend.
Zodra de motor warm is en de motor ongeveer een kwartier uit is geweest en ik start hem weer, dan schokt de motor ontzettend.
Je kunt er dan niet meer normaal mee rijden.
De bougies zijn al vervangen, maar het probleem bleef bestaan.
Daarna is één van de bubines vervangen en eerst leek het probleem te zijn opgelost, maar nu blijkt dat het stoten en bokken weer terug is.
Iemand vertelde dat het wellicht één van de katalysatoren zou zijn, maar waarom doet hij dat bokken en stoten dan niet continu.
Nogmaals, met koude motor loopt hij perfect.
Wie kan mij hiermee helpen en weet wat het probleem is?
De vorige keer dat één van de bubines is vervangen dan praten we over vorige week woensdag. Afgelopen vrijdag hebben we de auto teruggekregen en dinsdag rijdt mijn vrouw ermee van het werk naar huis, de motor wordt dan goed warm. Ze moet nog even boodschappen doen, dus staat een klein half uurtje stil. Vervolgens start ze hem weer en begint hij weer te bokken en te stoten.
Hij geeft helemaal geen storingscodes aan, dat is juist het vreemde.
Nu gaan ze een ontstekingssensor, dat zit bij de bobines in de buurt, vernieuwen en kijken of daar het probleem zit.
14 jaar
De ontstekingssensor of hoe dat heet is vervangen, maar het probleem blijft.
Wie of wie heeft hier ervaring mee en weet wat er met die auto aan de hand is want dit wordt niet meer leuk
14 jaar
hebben ze de krukassensor vervangen,deze gaan wel eens stuk,of is de andere bobine stuk
Als de katalisator stuk is dan heb je deze klacht niet
Een bepaalde sensor hebben ze nu besteld en daar gaan ze het mee problemen.
Wordt vervolgd.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Sorento of stel zelf een nieuwe vraag.
als het de vorige keer verholpen is door de bobine te vervangen,zou ik ook nu die kant op gaan... geen storingscodes?
14 jaar