Ik heb sinds een paar maanden een sorento ,rijdt super.
Alleen soms bij een scherpe bocht vanuit stilstand voor of achteruit [meestal als ie koud is]dan lijkt het wel of de koppelings plaat niet helemaal door de drukgroep wordt aangedrukt en gaat het met horten en stoten .
De garage claimt 10dkm geleden de zaak te hebben vernieuwd en bij een proefrit daar doet ie het dan ook niet.
Of is het misschien zo dat de elektronica van deze wagen er dan de voorwielen erbij zet [automatiche 4 x4 ] koppeling lijkt te happen vanuit stilstand.
Vanwege het bij haaks omgaan en een grotere kracht op de bak / tussen bak en dat een sensor deze aan en weer uit stuurt?
De garage/ dealer zegt simpel niet helemaal uitsturen ,maar ja dat gaat soms niet en ik vind dat geen oplossing.
Met een kar erachter 2300 kg geen enkel probleem met rechtuit of een normale bocht wegrijden
Pas op en neer naar spanje 1 x dat probleem gehad verder niet.
Alle opmerkingen zijn welkom.
Peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zijn problemen met de tussenbak probeer eens te rijden zonder zekering 13 TCCS uit zekeringkast onderaan A stijl links naast het koppelingspedaal. mocht het dan over zijn dan ligt het probleem in de tussenbak of bak zelf of sensoren. het is een idee.
Pothead,
Bedankt voor de tip ,ga ik eerst proberen.
Er zit een nieuwe tussenbak onder .als ik wegrijd lijkt het soms ook of er een soort koppeling in of uit komt.
Ik heb ook nog met KIA gebeld deze hadden het over een verschil met de voor en achterbanden .de voorbanden zijn inderdaad minder dan de helft van de achter banden , zou dit de sensors kunnen bedotten?
Is er een simpel testje om uit te vogelen of het de t bak ,v bak of de sensor is?
gr Peter
Inmiddels gedaan en het is weg ,kan ik zonder problemen zo blijven rijden?
Peter
18 jaar
Peter,
er is jammer genoeg geen makkelijke manier om uit te sluiten welke van de twee het is (bak of sensoren) was voor mij ook wel makkelijk geweest. wil je er iets aan doen dan kun je wel het best met de sensoren beginnen want de bak is heel erg duur. die banden kan zeker invloed hebben die sensoren meten niks anders dan het snelheids verschil tussen de ingaande as en uitgaande as van de tussenbak. dus twee nieuwe banden is ook nog het broberen waard, op zich geen echt probleem om te rijden zonder zekering alleen geen 4wd.
succes
Pothead.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Sorento of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar