In het buitenland Frankrijk op autobanen vaak lange hellingen. Dergelijke hellingen hebben veelal een stijgingspecentage van 5%. In tabellen van caravantrekker.nl met Lowlander 490 (max 1400 kg) zou prestatie moeten zijn: in de 3e versnelling bij 5% helling: 97 km/u bij 4949 toeren en 86 km/u bij 4400 toeren In de berekening is rekening gehouden met een hoogte boven de zeespiegel van 250 meter. In werkelijkheid niet meer dan 3200 toeren en 68 km/u. Garage en dealer weten geen antwoord. Computeruitdraai auto geeft aan dat er geen afwijkingen zijn geconstateerd. KIA Nederland adviseert om de katalysator na te kijken. Garage heeft advies opgevolgd. Geen afwijkingen gevonden. Trekkracht op vlakke wegen prima. Problemen treden enkelop bij hellingen van 5% of meer.
Alles gecontroleerd en niets kunnen vinden. WIE WEET HET ANTWOORD?????????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zit de auto soms erg vol met spullen?.
Ik vind het sowieso een overschatte auto wat trekkracht betreft.
Op papier moet tie wel wat kunnen maar de praktijk valt erg tegen met deze auto.
Vind ik bij de diesel uitvoering ook.
Ik denk dat je net iets te veel wilt met de auto. Het is nu eenmaal een dikke bak, met jammer genoeg geen dito motor. Hang je er dan ook gewicht erachter en erin, tja tel dan je kilotjes maar bij elkaar op en lik de wonden, t'is gewoon te weinig, ondanks de belofte's van de dealer of het boekje. Ik vind het zowieso niet slim om iets te kopen wat amper dat kan doen wat jij er van verwacht. Proefmodel misschien iets anders ingereden? Ik vind het ook nogal een bewering van hun om dit zo aan te geven, vergeet niet, de mensen die caravantrekker.nl van hun info voorzien, zijn volgens mij gewoon de gebruikers van die dingen. En misschien zijn die wel ietwat optimistisch geweest, wie zal het zeggen? Ik zou daar alleen nooit een beslissing op durven nemen. Heeft de dealer van het begin af aan zich achter de uitspraak van caravantrekker.nl geschaard? Er zou wellicht met andere brandstof iets gewonnen kunnen worden, denk aan super loodvrij. En misschien weet de dealer nog een truukje om hier en daar nog iets te winnen. Maar ik blijf erbij dat je de verkeerde keus hebt gemaakt.
Sytze
De hellingen in Frankrijk zijn daarbij meestal ook boven die 250 meter boven de zeespiegel.
Elke 100 meter hoger wordt de lucht ijler, bevat minder zuurstof voor het blok om de benzine goed te verbranden.
Er is al eens vaker zoiets gezegd, wil je een auto die volgeladen ook nog een grote (volgeladen) caravan mee kan zeulen, dan zul je toch echt een trekkende auto moeten nemen met behoorlijk pit, zeker op vakantie naar een land waar je hellingen tegenkomt zoals Frankrijk van 5 en 7 %.
Ga je dan ook nog de bergen in daar op de secundaire wegen dan heb je zeker Pk's nodig.
Beter voor het blok ook, wat nu topprestaties moet leveren en het koelsysteem.
Groet,
Cor
de pks spelen volgens mij niet zo een grote rol , maar wel het koppel
spijtig dat je niet gekozen hebt voor de turbodiesel.
cijfers liegen nooit : 2.4 benz :192 nm koppel
turbodiesel :320 nm koppel
m.a.w : die diesel heeft de helft meer koppel ! koppel = trekkracht en zeker als het bergop moet voel je duidelijk het verschil !
De crdi heeft wel trekkracht, maar niet onderin het toerengebied.
Dan kan je wel 320nm eruit persen, maar het toerental waar dat gebeurt is even zo belangrijk.
En dat vind ik niet het sterkste punt van deze diesel.
18 jaar
Auto niet zwaar beladen. 4 personen, ongeveer 250kg + 50 kg bagage. Andere brandstof ook geprobeerd. Levert geen verschil op. Dealer en importeur staan overigens achter het onderzoek van caravantrekker.nl
Groet
Peter
18 jaar
En wat heb je daaraan? Oplossen kunnen ze het niet.........laat ze de boel dan maar in orde maken, ik geloof er geen biet van dat er iets fout zit. Het is gewoon geen sterke auto, dat zul je toch wel moeten beamen!
Sytze
[quote=sytze]Ik denk dat je net iets te veel wilt met de auto. Het is nu eenmaal een dikke bak, met jammer genoeg geen dito motor. Hang je er dan ook gewicht erachter en erin, tja tel dan je kilotjes maar bij elkaar op en lik de wonden, t'is gewoon te weinig, ondanks de belofte's van de dealer of het boekje. Ik vind het zowieso niet slim om iets te kopen wat amper dat kan doen wat jij er van verwacht. Proefmodel misschien iets anders ingereden? Ik vind het ook nogal een bewering van hun om dit zo aan te geven, vergeet niet, de mensen die caravantrekker.nl van hun info voorzien, zijn volgens mij gewoon de gebruikers van die dingen. En misschien zijn die wel ietwat optimistisch geweest, wie zal het zeggen? Ik zou daar alleen nooit een beslissing op durven nemen. Heeft de dealer van het begin af aan zich achter de uitspraak van caravantrekker.nl geschaard? Er zou wellicht met andere brandstof iets gewonnen kunnen worden, denk aan super loodvrij. En misschien weet de dealer nog een truukje om hier en daar nog iets te winnen. Maar ik blijf erbij dat je de verkeerde keus hebt gemaakt.
Sytze[/quote]
Evt chip tuning c.a 15 pk meer,
Maar ik weet niet of uw merk daar geschikt voor is.
P.s als u het niet zeker weet moet u bij cars and creations in jelsum(frl) langs gaan.
Deze heeft mijn sorento n.l ook getund.
Enne, het is ook nog beregezellig bij Sytze :D
Ja ja, tuurlijk, maar het is niet altijd bier en worst......
.....hoewel, wel bijna, hehehe.
[quote=sytze]Ja ja, tuurlijk, maar het is niet altijd bier en worst......
.....hoewel, wel bijna, hehehe.[/quote]
alles wat schuimt is lang geen bier...... hij drinkt liever amstel.
Sytze drinkt alleen ONS bier !
Echt wel! En niet zo'n klein beetje ook!
Ik hoor heel vaak klachten over de 2.4-liter motor in de Sorento. Deze is gewoon onderbemeten voor deze auto. In de nieuwe Sorento wordt deze daarom ook niet meer geleverd. De enige benzinemotor in de Sorento is nu een 3.3 V6, en de diesels starten bij 2.5 liter.
Groeten Rio-man
Concept-car.nl
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Sorento of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar