Een Kia Sorento 2.5 crdi uit 2006 constant 4 wiel aangedreven, hierbij is de kruiskoppeling van de tussenas voorwielaandrijving kapotgegaan. Hier een goede vervangende tussenas van een demontagebedrijf, gemonteerd en weer aan goed aan het rijden. Na een week blijkt de voorste homokinetische koppeling van de tussenas kapot te zijn.
Nu is de vraag hoe dat kan dat deze koppeling zo snel kapot is, was de koppeling niet goed..... deze heb ik nagezien zat goed in het vet en zonder speling.
Nu denk ik dat het probleem in de banden zit. Op de vooras ligt aan de ene kant een nieuwe Michelin en aan de andere kant een 40% Kumho. Op de achteras liggen 20% pirelli's kan het zijn dat er bij het rijden op de weg teveel spanning in de aandrijving ontstaat en dat die zich op het zwakstepunt "eruit werkt"?
Wie heeft er een ander idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
idd het profiel verschil van de banden mag maximaal 2mm verschil zijn, op de voor en achteras.
en 4 banden van hetzelfde merk monteren, er zit nl. ook verschil in omtrek v/d banden per merk.
mvg
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Kia Sorento of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar