sinds 2 jaar heb ik een probleem wat de kop opsteekt bij warm en vochtig weer.
Wanneer ik de auto start slaat deze meteen weer af en moet ik dus veel toeren blijven maken om de motor draaiende te houden. Als de auto dan rijdt en ik moet stoppen voor een stoplicht van de motor terug onder de 1000 toeren en slaat deze af.
Parkeer ik de auto dan komt het voor dat deze na een half uurtje weer terug normaal draait.
Het is wel zo dat het controlelampje van de injectie brandt voordat ik start.
In de garage hebben ze de bougies veranderd, bougiekabels, lambdasonde etc en verder konden ze in de computer geen enkele fout vinden.
Wanneer het weer dan gewoon warm of koud wordt zijn de problemen weer over en loopt de motor als een zonnetje
Iemand een idee wat dit kan veroorzaken????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
alle slangen (lucht) gecontroleerd op dichtheid?
ik ben er mee naar de garage geweest en de conclusie was, een defecte luchtdruksensor
Tegen serieuze betaling is dat ding vervangen en nu draait hij weer zoals het hoort
15 jaar
na een paar dagen wederom hetzelfde probleem,
De auto is terug in de garage en na 3 dagen hebben ze de vacuumslang vervangen
omdat deze gescheurd was....
Vandaag auto opgehaald en bij het starten in de garage viel hij wederom stil terwijl
de motor dezelfde morgen nog normaal gelopen had.
Heeft iemand nog een idee wat hier het probleem kan zijn????
15 jaar
1
15 jaar
2
15 jaar
auto afgelopen donderdag uit de garage teruggekregen en de motor liep alsof hij nieuw was. Ditmaal was er een stekker van de injectiecentrale vervangen. Motor liep 2 dagen goed en daarna wederom dezelfde problemen, ook waarschuwingslampje van de injectie brand regelmatig bij loslaten van de gaspedaal of remmen boven de 100 km/h. Tegelijkertijd houdt de motor dan voor 1 seconde in.
Ook is opgevallen dat na de laatste reperatie het toerental bij 100 - 130 km/h telkens 500 rpm lager ligt dan feitelijk moet.
Kan er iemand met deze gegevens iets aan????
15 jaar
Beste,
Heb je al een oplossing gevonden? Ik heb onlangs zo bij een renault twingo hetzelfde probleem kunnen lokaliseren. Wanneer je bij Renault hier dezelfde problemen eens doorleest, dan kom je bij de bovenste dode punt sensor uit. Zowel de stekker als de sensor vervangen, en het probleem is inderdaad opgelost. Het is de sensor die bovenop de boite is gemonteerd.
Misschien is deze bij jou ook de schuldige van dit probleem?
14 jaar
hallo Cruiserben
Nee het probleem is nog steeds niet opgelost.
De laatste keer vertelden ze dat het de CPU van de inspuiting moest zijn omdat de rest
allemaal gereviseerd/bekeken was en dat alleen dat onderdeel nog overbleef?
Dit onderdeel kost ongeveer 1100 euro endat vind ik wat duur voor een auto van 12 jaar
oud en ben dus nu op zoek naar een tweedehandsje om te zien of dat de oplossing is
14 jaar
Wat voor ecu heeft deze auto (Merk en type)?
Als je de elektrische stekker van de stationair regelaar los haalt, hoeveel toeren loopt de motor dan (als hij goed warm is)?
Beste geen idee of er al een oplossing is gevonden. Ik heb exact dit probleem gehad met mijn delta 1600. Probleem is een stappenmotor die er voor zorgt dat je motor stationair kan blijven lopen. De verwarring is inderdaad dat hij het soms wel doet en dan weer niet. Is vrij makkelijk te vervangen wel duur. Apparaat zit met twee bouten ergens in het midden van de motor boven aan vlak bij gasklephuis. Als het niet te vinden is, kan ik wel foto maken.
groet
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Lancia Delta of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar