close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Lancia Dedra: bleedvalve monteren dedra 2000 turbo hf

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

hallo heeft iemand een aansluit schema hoe ik een bleedvalve moet aansluiten bij mijn dedra 2000 turbo hf uit 92? oftewel een internet site waar je wat informatie kunt opvragen over een dedra?

bvd

Geplaatst door

kim a (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik zou het systeem standaard laten.
Aluminium bleed valves maken wel een leuk geluid maar er zijn 2 problemen mee.
1. Na gas los laten (bleed valve opent) en dan weer gas geven duurt het even voordat de valve weer sluit en dus duurt het ook even voor je weer vermogen hebt.
2. Ik heb al verschillende valves gezien die open bleven staan. Dat kost je vermogen en kan zelfs een opgeblazen turbo veroorzaken.

oldford 0
badge

17 jaar

Bedankt voor je reactie oldford maar een bleedvalve is toch een kraantje om de turbo druk te verhogen? Wat u bedoeld is een dump valve. En dat klopt inderdaad met die goedkope dumpvalves, die willen wel eens open blijven staan.

kim a 0

17 jaar

Een Bleed Valve om de turbo druk te verhogen werkt absoluut NIET ZONDER wijziging aan het programma van het motor management systeem (EPROM).
Er spelen hier een aantal problemen:
1. programma regelt de turbo druk en zal proberen de turbo druk omlaag te krijgen.
Je moet dus wel heel veel lucht afblazen om de druk hoger te krijgen, wat het gevaar van overspeeden
van de turbo met zich mee brengt.
2. programma meet de turbo druk via een zogenaamde 2-bars map sensor die tot 1 bar overduk kan meten.
Nog hoger zetten van de turbodruk resulteert in een te mager mengsel en een ontsteking die te vroeg staat.
Dat levert een geplofte motor op.
3. Injectors zijn maar net groot genoeg voor het standaard programma.
Hogere turbodrukken leiden wederom tot een te arm mengsel en een geplofte motor.

De enig goede manier is hier een combinatie van een aangepaste Eprom en grotere injectoren en een 2,5 of 3-bars map sensor. Dit is echter een redelijk prijzige aanpassing, reken op minimaal 1500 euro.

oldford 0
badge

17 jaar

en als ik nu chip tuning doe en tevens de ontsteking laat vervroegen en dan bijvoorbeeld injectoren van een thema 20 16v turbo ga halen moet dat toch voldoende zijn. toch?

kim a 0

17 jaar

Of de injectors van een Thema turbo groot genoeg zijn weet ik niet.
Wat wel groot genoeg is zijn de injectors van de Delta Integrale 16v turbo maar het ligt ook aan welke turbo druk je uiteindelijk wilt gebruiken.
Dus wat wil je? Hoeveel druk wil je de turbo laten opbouwen?
Onder de 1 bar overdruk: standaard map sensor voldoende en bovengenoemde injectors ook.
Boven de 1 bar overdruk: in ieder geval andere map-sensor nodig en afhankelijk van de druk misschien nog grotere injectors en een andere benzinepomp.
Vervroegen van de ontsteking in combinatie met hoge turbo drukken lijkt mij echter geen goed idee.
Dit verhoogt de kans op pingelen en motorschades.

oldford 0
badge

17 jaar

heb je een idee wat zo een map sensor kost?

kim a 0

17 jaar

http://www.renedegraaflancia.nl/

als je iets over een snelle lancia wil weten.....
half nederland heeft hier zijn intergrale in het onderhoud.
klik maar eens op de foto van de werkplaats.
wat daar voor staat doet menig lanciafan het hart sneller kloppen...

leuke site moet ik zeggen met die mensen ga ik wel eens mailen die zullen beslist wel het fijne ervan weten.

bedankt voor jullie reacties allemaal!! mvg kim a

kim a 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Lancia Dedra of stel zelf een nieuwe vraag.