hallo.
ik heb een behoorlijk probleem ik krijg mijn dedra 2.0 turbo niet meer door de apk omdat de CO veel te hoog is.
ik heb al een andere lamda zonde (of hoe dat heet) gemonteerd maar dat maakte geen verschil.
je kunt de CO afstellen maar dan word ie alleen maar hoger ipv lager dus dat heeft ook geen zin.
wie o wie weet hier raad mee.
mvg kim a
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat voor lamda zonde heb je gemonteerd? (Merk?)
Loopt ie mooi stationair en trekt ie goed?
Rijd er voor de apk en een flink stuk op toeren mee dat ie goed schoon kan branden van binnen.
Controlleer de computer op fouten.
Controlleer of de katalysator goed is.
Vriendelijke groet,
Quentin
het is een bosch lamda zonde precies de zelfde die er al in zat.
hij loopt echt perfect stationair geen ploffen of overslagen of iets dergelijks.
hij trekt super goed op is echt oer snel dat ding daarom snap ik het niet,als je hem op 2000 toeren houd begint ie een beetje blauw te roken maar onder het rijden niet. de apk meester meende al eens dat de turbo olie lekt want in de intercooler zat ook olie en dat door het verbranden van de olie de co veelste hoog word.
16 jaar
je moet eens je lambda waarde meten, indien deze goed is dus 1,03 tot 0,97.
als deze waardes kloppen dan is waarschijnlijk je katalysator overleden(misschien door te veel olie verbruik)
hebben wij gehad met een twingo....
CO te hoog bij de apk....
Lambda sonde vervangen en nog te hoog, door de botte antwoorden van de apk muts
naar een andere garage gegaan, daar bleek de lambda waarde wel goed....conclusie ??
Je kan als je er 100% zeker van bent dat de lambda sonde echt goed is ook nog naar je ontstekingstijdstip kijken.
Echter heb ik hier ook een Lambda Sonde gehad die "echt" goed moest zijn maar toch niet regelde. Na vervanging was CO goed verbruik ook weer lager en liep de motor nog wat rustiger ook.
Overigens kan het op hogere toerental / blauwe rook wijzen op een niet goed werkende turbo wijzen.
Groet,
Quentin
Topic is van Juli 2008, zal nu toch wel opgelost zijn?
Alleen jammer dat kim adomeit geen feedback geeft.......
doet ie vaker niet de part
of is t een pro??
anders heeft ie een berg auto's(versleten)
ik ben een hobbyist of hoe noem je dat, en koop regelmatig autos om op te knappen en weer te verkopen.
het is mijn grote passie autos en het liefst zo appart mogelijk waar niemand meer aan durft te beginnen.
ik zou het niet weten of het met de co is opgelost, want toen ik met hem naar de garage wilde gaan om de co opnieuw op te laten meten kreeg ik hem niet meer in de versnelling omdat de hoofdkoppelingscilinder het had begeven. aangezien die cilinder nergens meer in duitsland,belgie en nederland te verkrijgen was heb ik hem via een fiat garage in italie kunnen bestellen en zou nu maandag aankomen voor 200 euro ex.
de turbo werkt in principe prima aangezien de auto op de rollerbank 167 pk aangaf,en hij nauwelijks olie gebruikt en een minimale speling heeft.
hij loopt echt prima voor de verder rest echt geen klachten ook geen extreem hoog benzine verbruik,op de autobaan zat ik 1op10 met een constante snelheid van 140.
mvg kim a
16 jaar
Nog wel op zoek of de auto toch maar weg gedaan dan?
Groet,
Quentin
nee ik heb de auto nog, als het goed is komt de koppelingscilinder morgen binnen, dan de boel in elkaar zetten,maar dat word waarschijnlijk pas zaterdag en dan ga ik hem wel verkopen of ergens inruilen.
16 jaar
Als je de boel toch los aan het halen bent controlleer dan meteen je onstekingstijdstip maar check ook eens of de katalysator niet leeg toevallig is misschien.
Groet,
Quentin
ja inderdaad katalysator leeg zou kunnen, maar dat zal ik ook beslist niet vinden op de sloop of maakt dat niet uit van welke auto die kat is.
bv- moet die van een turbo zijn??
- of als het maar het zelfde type kat is??
16 jaar
Dat durf ik je niet met zekerheid te zeggen maar je zou het kunnen proberen lijkt mij. Maar ik zou wel kijken naar een type wat redelijk overeenkomt. Maar vaak gebruiken ze kat's ook onder soort gelijke modellen.
Maar eerst zal ik even kijken voor dat je op zoek gaat.
Groet,
Quentin
hallo,
daar zijn we weer, na een paar dagen pielen heb ik eindelijk de koppelings cilinder aan het werken, de nieuwe was net iets korter dan de oude met veel kunst en vliegwerk heb ik hem eindelijk weer aan het rijden.
maar de co krijg ik niet omlaag ontsekingstijdstip staat goed.
ik heb pas bij mijn nichtje(coltje van 94) de kat leeg gemaakt omdat ie gebroken was en de losse stukken de uitlaat verstopte,na 3 maanden op apk en co was perfect, kan dat dan toch dat het aan de kat ligt bij die van mij??
ik ben echt een beetje radeloos, hier in de buurt is ook nog niemand die verstand heeft van lancia dus tips en suggestie's zijn hartelijk welkom
15 jaar
Het zou heel goed de kat. kunnen zijn. Deze zit er niet voor niks onder gemaakt. Als je zonder kat. wilt rijden in het dagelijkse verkeer kun je beter een lege kat. er onderzetten en de originele "goede" kat er onder zetten voor de APK. In ieder geval zou ik dus voor de APK er even een gevulde kat. onder zetten. Heb je in de tussentijd al eens gemeten wat de lamda waardes zijn? Je kunt daaruit opmaken dat de computer het signaal wel goed krijgt. Reinig ook goed het "injectie" huis en controlleer of alle vacuum slangen goed en aangesloten zijn.
bedankt voor je reactie qengelberts.
lambda waardes waren goed dat heeft die apk meester toen gemeten. (ik kan me niet meer herrineren wat die waren)
ik denk dat ik het maar bij de kat moet gaan zoeken,enig idee van welke auto ik een kat gebruiken kan?
een nieuwe is me in iedergeval te duur
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Lancia Dedra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar