Lancia Dedra: koppelings cilinder lek en nu dan

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 turbo

hallo ik heb een dedra 2.0 turbo.
als de motor loopt krijg ik hem niet meer in de versnelling, zet ik hem in de versnelling en start hem begint ie al heel langzaam te rijden en krijg ik hem niet meer uit de versnelling.
bij nader onderzoek bleek de hoofd koppelingscilinder bij het pedaal te lekken.
dus ik te goeder trouw lancia dealer gebeld en ik kreeg de leuke mededeling dat die cilinder niet meer te verkrijgen is.
dus ik denk dan maar een revisie setje bestellen maar ook daar kom ik niet verder mee bij alle auto onderdelen winkels krijg ik te horen nee meneer hebben we niet meer.

weet iemand hoe ik daar aan kan komen een beetje in de buurt van heerlen en tot maastrich of mischien een andere oplossing ik weet me geen raad meer

kim a

Geplaatst door kim a (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Lancia Dedra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

35 Reacties

kleijn (0), 15 jaar geleden

nee het is geen oplossing maar als je het cupje wat in de cilinder zit er eens uithaald en dan gaat vragen kunnen ze vergelijken met andere soorten want het gaat toch alleen maar om het rubber wat er in zit moet te doen zijn ?? fiat dealer

Highway (120) PRO, 15 jaar geleden

Bij Lancia kunnen ze geen onderdelen mee leveren van een auto uit 1993? Heb je ook een andere dealer geprobeert? Inderdaad anders maar na een meewerkende Fiat dealer.

Alfamenke (0) PRO, 15 jaar geleden

Probeer eens bij de gewone automaterialen handel, hoeft toch geen originele te zijn......

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

KOPPELING HYDRO.
Aantal Art.# Leverancier Artikel Prijs / stuk
Opmerking


0 204 162 095 BOSCH Hoofdkoppelingscilinder 108,00
CM082


-10.94, Oe.4008264->



www mijn garage
kan je m daar bestellen (aldoc) en heb je een prijs all in

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

alleen dat cupje is meestal maar voor korte duur vaak is binnenkant uitgesleten en red je het niet met alleen een rubber cupje[quote=kleijn]nee het is geen oplossing maar als je het cupje wat in de cilinder zit er eens uithaald en dan gaat vragen kunnen ze vergelijken met andere soorten want het gaat toch alleen maar om het rubber wat er in zit moet te doen zijn ?? fiat dealer[/quote]

kleijn (0), 15 jaar geleden

[quote=robby10030]alleen dat cupje is meestal maar voor korte duur vaak is binnenkant uitgesleten en red je het niet met alleen een rubber cupje[quote=kleijn]nee het is geen oplossing maar als je het cupje wat in de cilinder zit er eens uithaald en dan gaat vragen kunnen ze vergelijken met andere soorten want het gaat toch alleen maar om het rubber wat er in zit moet te doen zijn ?? fiat dealer[/quote]
[/quote]
wel nee ik deed niet anders even goed schoonmaken polijsten en hij is weer als nieuw

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=kleijn][quote=robby10030]alleen dat cupje is meestal maar voor korte duur vaak is binnenkant uitgesleten en red je het niet met alleen een rubber cupje[quote=kleijn]nee het is geen oplossing maar als je het cupje wat in de cilinder zit er eens uithaald en dan gaat vragen kunnen ze vergelijken met andere soorten want het gaat toch alleen maar om het rubber wat er in zit moet te doen zijn ?? fiat dealer[/quote]
[/quote]
wel nee ik deed niet anders even goed schoonmaken polijsten en hij is weer als nieuw[/quote]
maar door de kanteling vd zuiger met intrappen is de cilinder wel ovaal
daardoor lek
en dat vul je niet op met een nieuwe cup
en als je gaat honen blijft ie net zo ovaal

kleijn (0), 15 jaar geleden

[quote=CARS&MOTORS][quote=kleijn][quote=robby10030]alleen dat cupje is meestal maar voor korte duur vaak is binnenkant uitgesleten en red je het niet met alleen een rubber cupje
[/quote]
wel nee ik deed niet anders even goed schoonmaken polijsten en hij is weer als nieuw[/quote]
maar door de kanteling vd zuiger met intrappen is de cilinder wel ovaal
daardoor lek
en dat vul je niet op met een nieuwe cup
en als je gaat honen blijft ie net zo ovaal[/quote]
moet je flink getrapt hebben nooit meegemaakt maar oke het is jouw auto probeer alleen maar metje mee te denken succes

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

nee?
maar oiv de zwaarte kracht zakt alles
ook de zuiger
en dat geeft slijtage
en dan wordt ie ovaal
en dat trappen
trap jij minder hard de koppeling in als een ander?????

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

tja ,ik heb hier vroeger ook mee geexpirimenteerd toen haden ze overal revisietjes voor maar dat was meestal uitstel ven executie,na verloop van tijd moest je dan toch de cilinder vernieuwen

kleijn (0), 15 jaar geleden

Liefer- und Zahlungsangebote I AGB I Impressum I Kontakt | | |
Home Autoersatzteile Pott + Kat Autotuning Motoröl Autozubehör



Menü

Autoersatzteile
· KFZ Suche
· · LANCIA
· · DEDRA (835)
· · 2.0 i.e. Turb
· · Baugruppen
Baugruppen


Kennnummer





Auto Details

BJ: 4.1991 - 7.1999
KW: 119
PS: 162
CCM: 1995 (tech.)

· Stufenheck
· Frontantrieb
· Otto Motor
· 4 Zylinder
· 200 / 100 Liter Maschine
· 2 Ventile
· Benzin

Typ Bezeichnung
· LANCIA 835

Motor Code
· 835 A8.046

KBA Daten
· 4114404



History

Fahrzeug Auswahl
· LANCIA
· DEDRA (835)
· 2.0 i.e. Turb
· · Baugruppen


1
...Geberzylinder...
FTE - Zylinder Geberzylinder
Preis: 88.49 €
Marke: FTE - ( FTE )
ArtNr.: KG190092.0.1
EAN: 4028569348742
ArtInfo.: MengeProVerpackung: 1
Verpackungseinheit: 1
Bohrung-Ø [mm]: 19,05
Standard

Kennziffern: 71738464 - FIAT;
7759547 - FIAT;
60809897 - FIAT;
60814827 - FIAT;
46478560 - FIAT;
Documente: 0
Zulassungen:...
[ Details & Bestellung ]

SACHS - Zylinder Geberzylinder
Preis: 98.54 €
Marke: SACHS - ( ZF Trading GmbH )
ArtNr.: 6284 600 124
EAN: 4013872560448
ArtInfo.: auf Anfrage
Verpackungseinheit: 1
Standard

Kennziffern: 71738464 - ALFA;
7759547 - FIAT;
60809897 - ALFA;
60814827 - ALFA;
46478560 - FIAT;
Documente: 0
Zulassungen: 32

[ Details & Bestellung ]

Navigation
zurück



Hersteller
BERU
BILSTEIN
BOSCH
BREMI
CONTITECH
EIBACH
ELRING
FTE
HELLA
INA
KONI
LEMFÖRDER
MANN-FILTER
METZGER
MINTEX
PAGID
PEX
PHILIPS
QUINTON HAZELL
SACHS
SCHLIECKMANN
SCHLÜTTER TURBOLADER
SPIDAN
SWF
TRISCAN
VEMO
ZIMMERMANN









nach oben
autoteile-meile.de zu den Favoriten hinzufügen I Seite weiterempfehlen I Newsletter abonnieren I Erweiterte Artikelsuche
Home I Bestellung so läufts I Unsere AGBs I Impressum I Kontakt I Datenschutz I weitere Online-Shops

ik heb hier een duitse site kijk daar even naar gezien jouw woonplaats is dat dichter bij als den haag ik weet niet wat het is probeer eens wat

kleijn (0), 15 jaar geleden

[quote=CARS&MOTORS]nee?
maar oiv de zwaarte kracht zakt alles
ook de zuiger
en dat geeft slijtage
en dan wordt ie ovaal
en dat trappen
trap jij minder hard de koppeling in als een ander?????[/quote]
ha ha ik heb geen lancia

kleijn (0), 15 jaar geleden

Koppeling voor een Lancia dedra 2.0 ie turbo mot.835a8 1995cc 119kw 02-1991 t/m 02-1993






Artikelnr Omschrijving Bruto Systeem Merk Afbeelding

623 0497 00 Koppelingsset
diam.228mm 20 spiebanen
248.00 Luk

500 0202 11 Druklager

33.00 Luk

H 619170 Hulpkopp.cilinder
diam. 25.4mm
34.75 Bosch/bend Hitec

Artikelnr Omschrijving Bruto Systeem Merk Afbeelding







probeer anders deze eens



0001_8351cc0b-5790-4537-b640-9106a0b87e88

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

hij zoekt een hoofd koppelings cilinder
geen set met werkcilinder!

kim a (0), 15 jaar geleden

hallo allemaal ik heb gelukkig al eentje weten uit te halen is besteld en zou 1 dezer dagen binnen komen 56,- euro echt geen geld. en dat nog wel maar 3 kilometer hiervandaan.
zelfs bij de importeur was die niet meer te bestellen raar maar waar.

maar nu komt het ik krijg die cilinder gewoon niet uit zijn zitting ik heb het moertje met borgplaatje uiteraard verwijderd het is net alsof die vastgeroest zit

kleijn (0), 15 jaar geleden

[quote=kim a]hallo allemaal ik heb gelukkig al eentje weten uit te halen is besteld en zou 1 dezer dagen binnen komen 56,- euro echt geen geld. en dat nog wel maar 3 kilometer hiervandaan.
zelfs bij de importeur was die niet meer te bestellen raar maar waar.

maar nu komt het ik krijg die cilinder gewoon niet uit zijn zitting ik heb het moertje met borgplaatje uiteraard verwijderd het is net alsof die vastgeroest zit[/quote]
net wat je zegt vastgeroest effe tikken

kim a (0), 15 jaar geleden

ja ff tikken is goed ik heb die hele cilinder al vermeubeld, bestaat er niet een soort deuken trekken cq slotentrekker waarmee ik hem eruit kan vegen want zacht handig lukt in iedergeval niet
dus reviseren is ook geen optie meer,maar dat ging toch al niet meer want die was helemaal geoxideerd van binnen.

kleijn (0), 15 jaar geleden

[quote=kim a]ja ff tikken is goed ik heb die hele cilinder al vermeubeld, bestaat er niet een soort deuken trekken cq slotentrekker waarmee ik hem eruit kan vegen want zacht handig lukt in iedergeval niet
dus reviseren is ook geen optie meer,maar dat ging toch al niet meer want die was helemaal geoxideerd van binnen.[/quote]
probeer eens voor een nieuwe kijk maar op h-base lancia ik weet niet wat je precies moet hebben groetjes

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

de hoofd cilinder
en die staat niet op H Base

kleijn (0), 15 jaar geleden

[quote=CARS&MOTORS]de hoofd cilinder
en die staat niet op H Base[/quote]
ja dan weet ik het niet maar op hbase lancia staat toch echt de hoofd cilinder en de hulpcilinder maar u als bedrijf zal het wel weten even je grossier bellen groetjes willem

kim a (0), 15 jaar geleden

staat er inderdaad niet op kon hem tenminste niet vinden.

ik had een bedrijf gevonden bij mij in de buurt die de cilinder wel kon leveren maar was helaas de verkeerde.
maar hoe dan ook ik krijg hem er echt met geen geweld uit hij zit echt moer vast ik begin langsaam aan me zelf te twijfelen

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

moet je m niet een kwartslag draaien om uit de borging te halen??

kim a (0), 15 jaar geleden

ja dat dacht ik ook al maar ik krijg er met geen geweld beweging in het is net of die nog vast zit geschroefd

kim a (0), 15 jaar geleden

ik hoopt cilinder nummer 6 is die ene is overal te krijgen ik heb in ieder geval een prijsaanvraag gedaan.
bedankt voor je reacties en tips

kleijn (0), 15 jaar geleden

[quote=kim a]ik hoopt cilinder nummer 6 is die ene is overal te krijgen ik heb in ieder geval een prijsaanvraag gedaan.
bedankt voor je reacties en tips[/quote]
en hoe zit het ermee alles gelukt zit er geen sluitring achter maar dat kun je zo niet zien denk ik

kleijn (0), 15 jaar geleden

jammer dat we hier niks meer van horen was wel nieuwsgierig

kim a (0), 15 jaar geleden

sorry maar ik denk dat ik niet op verzenden heb geklikt.

en het is helaas nog steets niet gelukt.

volgens mij zit er geen sluitring achter ik weet het bijna zeker (99%) maar er komt gewoon geen beweging in wat ik ook doe.

als ik die cilinder er nu eens uit kreeg kon ik alle fiat/lancia dealers afgaan of desnoods naar de sloop om een soortgelijke cilinder te halen.

ik weet me echt geen raad meer ik ben niet een onhandig iemand heb al van alle hulpmiddelen zelf gemaakt om hem er met een poelie trekker eruit te krijgen met geen succes.

weet iemand of er een soort slagtrekker bestaat zo iets als een deukentrekker of iets in die richting

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

kan je niet een paar foto's posten
zit er niet een bout of moer verstopt

kleijn (0), 15 jaar geleden

dat is toch niet te geloven man dat moet je toch gewoon kunnen bestellen desnoods via de dealer lijkt mij zo onwaarschijnlijk

kim a (0), 15 jaar geleden

ik zal eens kijken of me dat lukt met die fotos ben namelijk niet zo een computer held.

ik heb al bij alle fiat/lancia dealers na gevraagd tot en met aken en duitsland en overal zeggen ze me hetzelfde je hebt een lange cilinder en een korte die lange is leverbaar en die korte niet meer.

mischien met een onderdelen numeer is er nog wel ergens een imitatie te verkrijgen maar ja dan moet ik hemer natuurlijk eerst uitkrijgen :{

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

die lange cil zal dan wel kunnen werken icm een andere bak cilinder??

kim a (0), 15 jaar geleden

ja inderdaad, maar dat is wel mijn laatste optie want, ik kan wel een soortgelijke cilinder krijgen van 1 of andere oude alfa maar die koste 350 euro vind ik verdomd prijzig.
als ik ze allebei moet gaan vervangen en wie weet wat ik dan weer tegenkom kom ik bijna net om en om de 75 euro goedkoper uit.

moderator (0) PRO, 15 jaar geleden

Vandaag 20:22:13

kim a
Particulier
Echte naam: kim adomeit
Woonplaats: kerkrade
Geregistreerd: 6 juli 2006
Berichten: 93
E-mail

koppelings cilinder lek en nu dan (deel2)
Lancia Dedra
Bouwjaar: 1992
Brandstof: benzine
Motor: 2.0

hallo daar ben ik weer ik heb de hoofdkoppelingscilinder er eindelijk uit gekregen met veel geweld.

maar goed nu moet ik nog eentje weten uit te halen voor een betaalbare prijs en dat is tot nu toe niet het geval zie hier..

Laatst bewerkt door kim a (Vandaag 20:22:39)

Offline

* Rapporteren |
* Verwijderen |
* Bewerken |
* Citeren

Post verplaatst door moderator.

kleijn (0), 15 jaar geleden

en was het roest laat ons niet in spanning

kim a (0), 15 jaar geleden

sorry ja zat hendig vastgeroest.
de cil zat ook op een plaats waar redelijk veel spatwater komt dus dat is dan ook vragen om vast te roesten.
nu nog een nieuwe krijgen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Lancia Dedra of stel zelf een nieuwe vraag.