Beste,
Bij deze Lancia is al een hele hoop gedaan / vervangen, na nokkenas - stoter ellende.
Na herstel (revisie cilinderkop) met daarbij de sensoren welke verkeerde waardes gaven houd deze auto zo af en toe flink in.
4 gas meting was in orde
- (bij +/- 2000rpm) co 0.06 / o2 0.62 / co2 14.7 / hc 30 / y1.016.
- (bij +/- 850rpm) co 0.00 / o2 9.3 / co2 8.1 / hc 14 / y1.787.
Temperatuur sensor koelwater/luchtinlaat in orde,
Stappenmotor in orde.
Vervangen:
Bougies / Bougie-bekabeling / Bobine
Lucht/olie filter en motorolie
Iemand enig idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het is maar wat je in orde noemt bij een 4-gas test.
Maar met de volgende waardes: (bij +/- 850rpm) co 0.00 / o2 9.3 / co2 8.1 / hc 14 / y1.787., loopt de motor op ongeveer 2 cylinders of er zit een flink gat in de uitlaat.
Dat was mijn gedachte ook op stationair maar uitlaat is toch echt gas vanaf inlaatspruitstuk tot met einddemper (nieuwe geplaatst namelijk) en motor loopt heel netjes op 4 cilinders.
Verschijnsel doet zich in het stationair ook helemaal niet voor. Alleen bij het rijden zowel lage snelheid optrekkend als op bijvoorbeeld de snelweg constante snelheid.
Waar is bij dit type motor de BDP sensor te vinden?
BDP/ Vliegwiel sensor gevonden (Zat onder startmotor en direct boven motorsteun) deze vervangen na "intermitted" fout melding bij diagnose. Helaas blijft deze fout terug komen. Ook na controle/vervanging van de kabels van ecu naar de sensor. Iemand hier verder nog een idee over?
Oorzaak gevonden. Gasklep positie sensor was defect.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Lancia Ypsilon of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar