close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Lancia Fulvia: loopt warm na vervangen van de koppakking

Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,3

goedendag,

ik heb hier een lancia fulvia staan waar een scheur in de kop zat,andere kop geregeld gemonteerd etc
eenmaal ontlucht loopt ie warm mijn vraag is wat kan het probleem en wat is de bedrijfstemp van deze motor ik hoop dat jullie kunnen helpen

mvg arnold

Geplaatst door

coltevo (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Koppaking precies dezelfde ? Als kanalen niet overeen komen kun je koeling problemen krijgen , evenzo een slechte of verstopte radiateur

gardejonge 0
badge

17 jaar

ja de koppakking is gelijk aan de oude en de radiateur is ook goed kan het de ontluchting zijn ? en hoeveel graden is de bedrijfstemp?

coltevo 0
badge

17 jaar

waterpomp ook gecotroleerd
en de thermostaat

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

als alle koelwaterslangen goed zijn aangesloten, bijvoorbeeld niet per ongeluk in en uitlaat van de kachel omgewisseld, de door stroming is goed en zoals de collega terecht zei de waterpomp en thermostaat zijn ook in orde dan denk ik toch aan ontluchten. heb je ook al gereden met de auto of alleen stationair warm laten draaien? vooral de oude italianen zijn nog wel eens lastig te ontluchten ondanks dat ze later ontluchtingsnippels kregen in de waterslangen. er blijft dan toch ergens een luchtbel hangen en die krijg je er gewoon niet uit. bravo/brava, marea heeft daar ook last van, net als franse wagens zoals de vivaro. wat wij dan doen is de boel forceren. radiateur of waterreservoir helemaal volgooien met koelwater en dan gaan rijden. je moet dit natuurlijk wel met gevoel doen. de temp zal vrij snel hoog oplopen maar op een gegeven moment zakt de meter naar normale bedrijfstemperatuur (rond de 90 denk ik) en klaar.

razorblade 0
badge

17 jaar

Vroeger stond bij de Fiat garage een vulpijp met een radiateurdop met eronder gemonteerd.
De pijp was een halve meter lang en daarboven op zat een kelk.
De pijp zat op de radiateur en werd gevuld met kvs.
De auto liet men zo een half uur lopen.

Dit alles om de Fiat te ontluchten

Harry62 0

17 jaar

mag ik u allen hartelijk danken ik ga vandaag weer de kop monteren,
en op de manier onluchten zoals jullie me vertelden en ik laat zo spoedig mogelijk weten of het is gelukt

mvg arnold

coltevo 0
badge

17 jaar

[quote=coltevo]mag ik u allen hartelijk danken ik ga vandaag weer de kop monteren,
en op de manier onluchten zoals jullie me vertelden en ik laat zo spoedig mogelijk weten of het is gelukt

mvg arnold[/quote]
En is het nu gelukt?

Heb hetzelfde voor met mijn Alpine A310 en is ook zeer moeilijk om te ontluchten.
Opkrikken en expansievat omhooghangen is een goede techniek.

ovi 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Lancia Fulvia of stel zelf een nieuwe vraag.