👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
sinds een paar dagen is het motor management van slag. Stationair schommelt het toerental sterk en is erg laag en motor slaat af. met veel gas geven kan de motor op hoog toeren blijven draaien. echter het regelen is moeilijk omdat ietje gas terug al betekent dat het toerental sterk terugvalt en de motor neigt af te slaan, geef je dan niet weer gas dan gebeurd dat ook. tijdens het rijden lijkt het goed te gaan tot je het gas een beetje loslaat (bv bij file rijden), dan valt het toerental in een keer weg, geef je weer gas dan lijkt het even te duren en dan pakt de motor het weer op. lijkt als of de motor is afgeslagen.
bij de garage is de Lucgtmassameter verdacht maar ze zijn niet zeker. vervangen schijnt voor deze auto erg duur te zijn (ongeveer 600 euro?). de LMM is geintegreerd met de gasklephuis.
heeft iemand suggesties hoe de veroorzaker kan worden gevonden en weet iemand waar ik eventueel een vervangende LMM kan krijgen om te testen.
alvast bedankt.
ruud
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ruud..is ie uitgelezen? Zou ik eerst laten doen, de nokkenaspositie censor zou ook wel eens de schuldige kunnen zijn! Voor een luchtmassameter; kijk eens op marktplaats bij auto onderdelen...zoekcriteria Libra; er wordt o.a. in roermond een motor en overige onderdelen aangeboden, de lmm kun je vast van hem overnemen....
Dat is inderdaad gedaan Frans en...geen codes. de bedrading is nagekeken, het gasklephuis (inclusief sensor) is schoongemaakt. In maart is de distributie en alles wat nodig is vervangen, helemaal volgens de Lancia instructies en hulpmiddelen. Het probleem (sinds afgelopen vrijdag) komt en gaat (intermittent) ook tijdens de twee controles die gedaan zijn loopt de motor uit zich zelf goed maar schiet ook zonder aanwijsbare reden de fout erin. de auto staat dan gewoon in de garage stil. de testcomputer heeft tijdens deze situaties aan de auto gehangen, de computer krijgt geen foutcodes. hij geeft aan dat alles prima werkt. als de motor goed loopt, loopt die ook echt goed en dat rijd de auto prima, gedraagt de motor met versnellen en vertragen prima, in alle toeren gebieden. als de fout er in komt is het bal.
vervelende is dat alhoewel de LMM verdacht is het niet zeker is. men weet het niet zeker.
Ik zelf verdenk ook de bedrading of massa, aangezien de LMM erg gevoelig is voor kleine afwijkingen. daar ben ik nu mee bezig.
bedankt voor je tip op marktplaats.....en heb je nog ideeen, ze zijn welkom.
groet, Ruud
17 jaar
afgelopen vrijdag heb ik een massaverbinding aangelegd met het gasklephuis. in principe is die geaard via de motormassa. sindsdien is de fout weggebleven. de motor loopt als vanouds. reageert goed op alle toerensituaties en blijft mooi stationair lopen. heb al redelijk wat kilometers gereden. ik kijk het nog een paar dagen aan en ga dan de massa aansluitingen na en herstellen.
groet,
Ruud
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Lancia Lybra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar