close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Lancia Zeta: verlies koelvloeistof

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 JTD

Ik moet ongeveer elke 1000 km 1 liter koelvloeistof bijvullen.
Moter slaat goed aan loopt goed trekt goed geen witte walm uit de uitlaat
schone koelvloeistof in expansie vat geen visuele lekkages motor geen natte plekken onder de auto
expansie vat staat onder druk en als ik bij bedrijfs temperatuur en draaiende motor expansievatdop los draai
en de druk er aflaat om vervolgens weert vast te draaien en na een km of 3 weer los te draaien er geen druk verlies hoorbaar is, dit is volgens de garage een test om na te gaan of de koppakking lek is.
Wat blijft er over.
Toen ik de auto kocht zat de moter onder een witte poederaanslag als of er in de winter door de pekkel mee is gereden en niet is schoongemaakt, of is dat er koelvloeistof gelekt heeft?



M vr gr G-J

Geplaatst door

schetselaar (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vul je altijd bij tot het maximum? Wij doen dat nooit meer. Als je bij vult tot maximum loopt het meestal toch over.
De witte aanslag kan idd duiden op koelvloeistoflek.

Ja ik vul het expansievat inderdaad tot het maximum,
wat kan buiten witterook uit de uitlaat nog meer wijzen op een evt. kapotte koppakking?

schetselaar 0

17 jaar

Ik zou eerst eens beginnen met niet meer bij te vullen als het niveau niet onder het minimum zakt. Op het minimum ben je nog 100% veilig aan het rijden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Lancia Zeta of stel zelf een nieuwe vraag.