auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Land Rover Range Rover: Foutmeldingen

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 4200

Wie heeft de oplossing voor het volgende,

Range Rover 4.2 SC 2e maand 2007 type 3

Bij contact maken van de auto onstaat er met regelmaat een scala foutmeldingen. Dit zijn ze;
"Transmission Failure" "HDC Faulure" "suspension lowering" Deze komen in als je contact maakt (stand 2) en gaan alleen weg door soms meerdere malen te resetten door contact stand 0 en weer proberen. Als ze er niet inkomen en je start de motor gaat rijden komen ze er ook niet meer in tijdens het rijden. Is alleen met opstarten. Gister 900 km gereden geen fouten alleen veelvuldig bij willen starten.

Auto schakeld en rijd verder uitmuntend. Wat kan dit zijn? Iemand dit scenario bij de hand gehad?

Hoor het graag

Geplaatst door

Range rover veerman (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Foutcodes van de betrokken systemen al eens laten uitlezen?

oldford 0
badge

7 jaar

Goedemorgen,

Gisteravond gedaan. 14 foutcodes op de verlichting module, en 1 op de centrale module (klokken) Ook gaan de koplampen niet uit met de verlichting schakelaar ontdekte ik. Schakelaar op 0 blijven ze bij contact aan branden. Fouten kan ik niet resetten.

Vrijwel op elke verlichting unit heeft hij een fout gedetecteerd. Nu heb ik gelezen dat bij deze drie stroring meldingen die ik heb met regelmaat de remlicht schakelaar het probleem is. Het remlicht circuit loopt tevens over de verlichting module dus daar zit dan een link mijn inzien. Omdat de verlchting module zoveel fouten heeft, koplampen blijven branden en niet resetbaar is denk ik aan een defecte module. Ook komt de fout alleen in bj het maken van contact, dat is dan ook een trikker want op dat moment stuur ik de koplampen / module aan. Tijdens het rijden komen de fouten niet spontaan op dus de remlicht schakelaar acht ik minder waarschijnlijk. Als ik dit zo beschrijf komt iemand dit bekend voor en zit ik dan met me gedachten juist of zie ik wat over het hoofd.

Beste mensen

Vandaag even verder gezocht. De LCM blijft het dimlicht circuit aansturen in stand 2 van het contact. De voeding en de massa op de LCM zijn in orde, evenals de accu spanning.

Zodra ik de stekker uit de LCM haal waar de aansturing van o.a de lichtschakelaar (middelste stekker) blijven de lampen wel uit. Ik heb de schakelaar getest door met de testkast in te lezen op de LCM en dan kan ik precies zien welke stand bedient word en of dat binnen komt. alle standen word een reactie op weergeven door de uitlees computer. Blijft dus een vreemd verhaal. De 14 foutmeldingen kan ik ook niet wissen.

Verder komen de drie storing meldingen af en toe langs, ik heb hier preventief een remlicht schakelaar voor besteld, ook deze staat weer in verbinding met de lCM. Het rem signaal komt wel goed binnen op de testkast overigens.

Mocht iemand nog een idee hebben aangaande mijn scenario dan hoor ik het graag

Robert

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Range Rover of stel zelf een nieuwe vraag.