close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Land Rover Freelander: Hulp koppelingcylinder vervangen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 TD4

Welke techneut kan mij tekst en uitleg geven hoe ik de hulp koppelingscylinder van een Freelander 2.0 TD4 het best / gemakkelijkst kan vervangen, het is nl zo bij ingetrapte koppeling gaat er langzaam de koppeldruk van af en de pedaal zakt dan op de vloer, waneer ik de pedaal weer omhoog haal kan ik heel eventjes weer koppelen...jongens al vast bedankt !!

Geplaatst door

finster (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dan vermoed ik dat je hoofdkoppelingscilinder inwendig lek is,als je hulpcilinder lek is moet je ook vloeistofverlies hebben,als je hoofdcilinder inwendig lek is heb je geen vloeistofverlies of het moet zijn bij de uitgang waar de pedaalstift zit,heb jij vloeistofverlies?????of anders te testen als je een flexibele leiding hebt naar je hulpcilinder even de koppeling intrappen en de leiding met tang dichtknijpen,dan moet hij ontkoppeld blijven.

Hoi Kees ,hoe is het afgelopen met je koppeling? Ik heb het ook een keer moeten vervangen bijv een 1800 benzine model .Het hele systeem was als een unit uitgevoerd en montage in een handomdraai. Alleen de cilinder bij het pedaal gaf zich niet snel gewonnen, zit wat verscholen ,maar met een grote waterpomptang lukte het. Het systeem opzich is leuk,maar je hebt het te vaak nodig en de prijs is om te lachen. Hoe liep het bij jou, ook leuk voor anderen om het te horen ! Groeten uit Limmen.

Punt 50
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Freelander of stel zelf een nieuwe vraag.