close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Land Rover Range Rover: Knal van uit motorruimte, slang van luchtmassameter los

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.9 V8

Hallo, heb het volgende probleem met mijn Range Rover Classic uit 1995. Tijdens het rijden, soms na 15 km onderweg te zijn maar kan ook uitblijven tot rond de 50 km afstanden komt er een harde knal uit de motorruimte. De auto heeft geen vermogen meer en bij inspectie blijkt de slang van luchtmassameter bij motor inlaad los te zijn geschoten. Het komt ook voor dat na de luide knal gewoon doorgereden kan worden? Kort na de eerste knal komt 5 minuten later de volgende en de derde knal heeft dan de slang losgeslagen. Wat te doen? Vervangen van de uchtmassameter? Of heeft iemand nog een andere optie. Hoor het graag. Groet, jan Willem

Geplaatst door

Jan Willem van Ewijk (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je hebt last van back-fire , dwz exsplosie in je inlaatlucht traject.
Klepspeling te krap kan dit onder meer veroorzaken.
Valse lucht is ook een mogelijkheid.

Bedankt Ferrie. Speling in de kleppen. Klinkt serieus, kan ik hier nog wel mee doorrijden? Of gelijk naar de garage met zo iets?

Kan dit ook iets met de luchtmassameter te maken hebben?

Backfire ontstaat ook vaak door een te arm mengsel tijdens gas geven , ontstekings problemen.
Een luchtmassameter is niet mijn eerste verdachte.
Waarom verdenk je zelf de luchtmassameter ?

Had ik iets over gelezen, vandaar. Inhouden van motor power viel me op. Maar het zijn dus eerder de bougies? Probeer het namelijk eerste zelf te verhelpen ipv gelijk naar een garage met bijkomende (hoge) kosten. Vervangen van de bougies is dus een eerste optie. Merk aan de auto dat hij niet genoeg power heeft/geeft, stottert bijna een beetje. Als of de motor inhoud.

Ontsteking bestaat uit meer onderdelen , dan alleen bougies , bobine - kabels - verdeelkap ? enz.
Je gaat nu onderdelen vervangen , waar het misschien niet aan ligt , kost ook geld ?

Heb je gelijk in. Kan dus misschien beter kijken of ik iets kan vinden in de verdeelkap en of alle kabels goed zijn aangesloten. Kan geen kwaad. Mocht dat niets opleveren dan toch naar de garage lijkt me. Of heb je nog een tip voor me? Bedankt alvast.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Range Rover of stel zelf een nieuwe vraag.