Land Rover Range Rover Sport 2005: Luchtvering RR sport 2005

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 2700, Vermogen (kw): 195

Top! Hopelijk is het daarmee verholpen.

Danny Jacobs Halen

Geplaatst door Danny Jacobs Halen (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Land Rover Range Rover Sport? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

Danny Jacobs Halen (0), 5 jaar geleden

Hey,

compressor luchtvering werkt perfect, geen verlies luchtbalgen, compressor slaat te dikwijls aan waardoor hij te warm wordt en de stroom onderbroken wordt. Heeft er soms iemand een schema zodat het iets eenvoudiger is om lekken op te sporen.

Alvast bedankt, Danny

Hans4040 (300) PRO, 5 jaar geleden

Je kan met draaiende motor de leidingen op lekkage controleren met een zeep sopje...
Sopje maken, in een plantenspuit en spuiten maar.

Highway (115) PRO, 5 jaar geleden

Als hij een nacht gestaan heeft is de auto dan nog vlak?

Robko (0), 5 jaar geleden

Dan moet de compressor wel heel vaak aanslaan. Je zou hem dan als de motor uit is moeten horen lekken. Als je hem kan uitlezen kijk dan eens of de luchttank wel opdruk komt. Dat zal waarschijnlijk niet het geval zijn. Daarom blijft de compressor draaien en slaat deze af op zijn warmte beveiliging. De zuigerring van de compressor is dan versleten. Deze zijn te koop op eBay en eenvoudig na uitbouw van de compressor te vervangen. Gezien de leeftijd van de auto zal dat waarschijnlijk het probleem zijn.

Succes.

Danny Jacobs Halen (0), 5 jaar geleden

Beste Highway, de auto blijft vlak, zelfs als ik hem in de hoogste stand zet blijft hij daar staan, zelfs meerdere dagen. Ik heb dit uitgeprobeerd om zeker te zijn dat de luchtbalgen niet lekken.

Beste Robko, ik heb een revisie gedaan van alle dichtingen alsook de zuigerring, ook de silica bolletjes en filterdoekjes in de droger zijn vervangen. Volgens mij is de compressor ok, als ik de auto in de hoogste stand zet slaat de compressor een 3 tal keren af en aan op een 5 tal minuten tijd, het luchtvat komt volgens mij op druk, maar deze zakt blijkbaar vlug. Compressor wordt redelijk warm en gaat dan in veilige modus. Het merkwaardige is dat wanneer de wagen in zijn normale stand staat en nadat ik de motor gestart heb de compressor maar 1 maal aan slaat hij blijft dan ongeveer 1 minuut draaien om dan in veilige modus te gaan.

Beste Hans4040, ik ga je voorstel uitproberen. Ik had gedacht om een schema te vinden hoe de leidingen lopen.

Danny Jacobs Halen (0), 5 jaar geleden

Beste Robko,

Ik heb gezocht naar een toestel/software voor het uitlezen van foutcodes. Ik ben in Nederland terecht gekomen maar een degelijk toestel kost 275 eur. Ik België is er blijkbaar geen markt hiervoor. Ik had gedacht om ook in Nederland of België software voor laptop te vinden om zo de codes uit te lezen, spijtig genoeg niet gevonden. Tips zijn welkom.
groeten, Danny

Robko (0), 5 jaar geleden

Beste Danny,

Je verhaal klinkt toch echt als een slechte compressor. Kan je met je software de druk per luchtbalg en dergelijke ook zien?

Danny Jacobs Halen (0), 5 jaar geleden

Beste Robko,

Ik heb gezocht naar een toestel/software voor het uitlezen van foutcodes. Ik ben in Nederland terecht gekomen maar een degelijk toestel kost 275 eur. Als particulier vind ik dat veel geld, voorlopig heb ik het niet aangekocht. Ik heb ook een poging ondernomen voor software maar heb die niet gevonden.

Grt,
Danny

Robko (0), 5 jaar geleden

Goedemorgen Danny,

Ik kan hem eventueel voor je uitlezen mocht je dat willen. Stuur me even een mail dan stuur ik mijn adresgegevens naar je.

Danny Jacobs Halen (0), 5 jaar geleden

Hi Hans, Robko, Highway, het sopje van Hans heeft redding(voorlopig toch) gebracht. Tussen de 2 aansluitingen in het deksel van de droger is er een minuscuul, bijna niet te zien, barstje met als gevolg drukverlies. Ik had een tijdje geleden een reparatie kit besteld in Engeland en daar was een nieuw deksel bij. Toen enkel de rubbers/dichtingen vervangen daar ik niets zag aan het deksel. Het oude deksel nu vervangen en nu blijft de compressor/luchtvat op druk.
Even afwachten of er na een nachtje ook nog druk op staat, alvast bedankt voor de hulp. Danny

Danny Jacobs Halen (0), 5 jaar geleden

Beste Robko,

Deze morgen stond de auto nog op zijn normale stand. Toen ik hem starte sloeg de compressor niet aan, er zat nog voldoende druk op. probleem opgelost.

Danny

Robko (0), 5 jaar geleden

Fijn om te horen. Veel rij plezier! En markeer het probleem even als opgelost.

Gr
Rob

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Range Rover Sport of stel zelf een nieuwe vraag.